Dzięki przepisom ECE-R30 oznakowanie opon na całym rynku europejskim stało się jednolite. Dzięki temu każdy, kto jest zainteresowany danym modelem ogumienia może bez problemu odczytać, jakie jest przeznaczenie oraz parametry danego ogumienia. Każdy opis zwykle złożony jest z czterech symboli.
165 - szerokość
Pierwszym symbolem jest trzycyfrowa liczba przedstawiająca szerokość ogumienia mierzoną w milimetrach. Chodzi oczywiście o szerokość opony nałożonej na odpowiednią felgę. Jest ona mierzona począwszy od najdalszego punktu zewnętrznej ściany po linii prostej do najdalszego punktu ściany wewnętrznej. Wielkość ta może być mniejsza lub większa (o kilka dziesiątych milimetra) od tej wskazanej na oznaczeniu. Opony 165 50 r15 mają więc szerokość równą 165mm.
50 - procentowa wielkość profilu
Wysokość bocznej części opony (profil) określana jest w procentach. Należy obliczyć wskazany procent z szerokości, aby dowiedzieć się, jak wielki jest profil. W przypadku opony 165 50 r15, jest to 50% ze 165mm szerokości, czyli 82,5mm. Jest to więc tak zwana opona niskoprofilowa. Opony samochodowe mające profil pełny nie posiadają zazwyczaj tego oznaczenia.
R - radialna opona
Opony radialne stanowią 98% produktów dostępnych na rynku oponiarskim. Ich budowa polega na prostopadłym do kierunku jazdy ułożeniu włókien osnowy. Każda opona radialna posiada w swoim oznaczeniu literę R. Wiadomo więc, że ogumienie 165 50 r15 należy do grupy wyrobów radialnych.
15 - średnica felgi
Rozmiar felgi, do której dopasowana jest opona jest również bardzo ważną wielkością. Podana liczba jest wyrażoną w calach średnicą felgi. W związku z powyższymi informacjami, wiadomo że oponę 165 50 r15 nakłada się tylko i wyłącznie na feldze o średnicy 15 cali.