Wiadomo, że na rynku europejskim dostępnych jest wiele rodzajów ogumienia. Dlatego problemem może być poznanie dokładnych parametrów danej opony. W związku z tym powstały specjalne przepisy regulujące sprawę znakowania opon sprzedawanych w całej Europie. Dzięki umieszczeniu 4 symboli na bocznej ścianie przez producenta, klienci mogą poznać najważniejsze parametry oraz przeznaczenie danego modelu ogumienia.
165 - szerokość przekroju
Pierwsza liczba, to szerokość przekroju mierzona w milimetrach po prawidłowym nałożeniu ogumienia na właściwą felgę. Mierzy się ją pomiędzy dwoma najdalej wysuniętymi punktami na ścianie wewnętrznej oraz zewnętrznej. Wielkość ta może być o kilka dziesiątych milimetra mniejsza lub większa od wartości podanych na oznaczeniu. Opona 165 60 r14 ma szerokość przekroju równą 165mm (+/- kilka dziesiątych milimetra w zależności od producenta).
60 - wysokość boku
Kolejna liczba, to wysokość boku, czyli tak zwany profil opony. Jest to wartość procentowa. Aby poznać wysokość profilu w milimetrach, należy wyciągnąć podany procent z szerokości przekroju. Na przykładzie opony 165 60 r14 można obliczyć tą wielkość wyciągając 60% z szerokości mającej 165mm. Rezultatem będzie 99mm i taką właśnie wysokość ma bok opony.
R - konstrukcja
98% sprzedawanych opon ma budowę radialną. Włókna takiego ogumienia biegną ze środka koła prostopadle do kierunku, w którym toczy się koło. Przeglądając symbol 165 60 r14 można łatwo dojść do wnioski, że produkt ma budowę radialną, ponieważ w oznaczeniu znajduje się litera R.
14 - średnica felgi
Daną oponę można założyć wyłącznie na felgę mającą odpowiedni rozmiar. Ostatnia liczba oznacza średnicę felgi, do której przystosowane są dane opony samochodowe. W przypadku opon 165 60 r14, jest to felga mająca 14 cali, czyli 35,56cm