W europejskich normach ECE-R 30 ustalono, że każdy produkt opuszczający fabrykę powinna posiadać specjalne oznaczenie opon na swojej ścianie bocznej, którego zadaniem jest udzielanie informacji na temat parametrów i przeznaczenia danego modelu ogumienia. Zazwyczaj ciąg cyfr i liter umieszczony z boku opony składa się z czterech elementów - każdy z nich odpowiada za inny parametr.
235 - szerokość ogumienia
Pierwsza wartość, to mierzona w milimetrach szerokość, jaką posiada dany model ogumienia. Wielkość ta jest liczona od najdalszego punktu na zewnętrznej ścianie do najdalszego punktu ściany wewnętrznej. Aby poprawnie określić tą wartość, należy nałożyć oponę na felgę. Opona 235 75 r15 posiada szerokość 235 mm.
75 - profil opony
Druga wartość, to wyrażona w procentach wysokość profilu (czyli boku opony). Jest to po prostu część szerokości. Innymi słowy, profil opony 235 75 r15 ma wysokość równą 75% z 235 mm, czyli 176,25 mm. Jest to dość duży profil. Dla porównania opony niskoprofilowe posiadają wartości 40-50%. Pełny profil z kolei nie posiada takiego oznaczenia.
R - symbol budowy radialnej
R jest literą symbolizującą budowę radialną ogumienia. W oponach takich włókna osnowy ułożone są promieniście pod kątem prostym do kierunku jazdy. Oznacza to, że model 235 75 r15 jest właśnie oponą radialną posiadającą włókna ułożone w opisany wyżej sposób. Warto zaznaczyć, że 98% sprzedawanych opon ma właśnie taką budowę.
15 - średnica felgi
Na końcu zawsze podawany jest rozmiar felgi, do której należy dopasować opony samochodowe. Wartość ta wyrażana jest w calach. W związku z tym oponę 235 75 r15 można nałożyć na felgę o średnicy 15 cali, czyli ok. 38,1 cm.