Jakość ogumienia Sunfull ma olbrzymie znaczenie dla osiągów
Azjatyckie opony Sunfull należą do klasy opon ekonomicznych. Można je zamówić w niskiej cenie, jednak otrzymuje się w zamian profesjonalny produkt, więc nie zawsze cena świadczy o niskiej jakości ogumienia. A to, jak zostały wytworzone i których materiałów użyto ma najwyższe znaczenie zarówno dla trwałości produktu, jak i dla osiągów.
Spoglądając na charakterystykę dwóch przykładowych produktów odmiennych rozmiarów, można łatwo zauważyć, że należą do szybkich i przyczepnych opon. Dla trzynastek 155/65 prezentuje się ona w ten sposób:
- maksymalny udźwig - 73 czyli 365 kg na koło
- prędkość, z jaką opona powinna pracować wydajnie - do 190 km/h, indeks T
- klasa wydajności - E, niskie opory toczenia i płynność poruszania się auta gwarantuje także radialna budowa ogumienia
- klasa przyczepności na mokrej nawierzchni - C, co daje zwrotną oponę z krótką drogą hamowania
- produkowany hałas - do granicy 70 decybeli
- rzeźba bieżnika - oparta na osi symetrii, w środkowym segmencie gładka powierzchnia, pozostałe nacięcia i żłobienia ukośne, proporcjonalne, na barkach gęste i głębokie
Taki układ bieżnika pozwala na bezpieczne rozwijanie prędkości
A jednocześnie daje optymalne bezpieczeństwo podczas jazdy po mokrej jezdni (indeks C). Z kolei szesnastki 205/55 mają nośność 91, czyli do 615 kg na koło. Mogą pracować z prędkością maksymalną do 240 km/h (indeks V). Są to letnie opony Sunfull z przyczepnością i efektywnością identyczną z trzynastkami, przy czym różnią się poziomem głośności większym o 1 decybel.
Została zachowana identyczna budowa w rzeźbie bieżnika, głębokie rowki skutecznie służą do odprowadzenia wody i osuszenia opon. Dzięki użyciu wytrzymałej i dość twardej mieszanki jazda autem jest płynna, szybka i bezpieczna. Wytrzymałe ogumienie z symetrycznym układem bieżnika daje możliwość uzyskania wysokich osiągów, jednak nie za cenę przyczepności czy też zwrotności i to niezależnie od rozmiaru opon. Użytkownicy, którzy jeździli na tych oponach, podkreślają właśnie przyczepność w mieście i na autostradach jako najwyższy atut ogumienia, rekompensujący całkiem jego nieco głośniejszą pracę.
Co jeszcze istotne, to wytrzymałość i możliwość długiej eksploatacji
Warstwa bieżnika ściera się powoli, więc można spotkać kierowców, którzy już czwarty sezon jeżdżą na opony Sunfull. I nie narzekają oni na utratę przyczepności czy też pogorszenie osiągów. Co oznacza, że są to produkty trwałe, a zatem i oszczędne dla kieszeni kierowcy.
Komplet czterech opon na sezon letni to koszt rzędu około 550 zł (to zależy od rozmiaru), a przy niskiej awaryjności ogumienia, jego wydajnej pracy i mniejszym zużyciu paliwa przekłada się to na oszczędności, za którymi nie stoi utrata bezpieczeństwa czy też szybkości pojazdu. Tanie zestawy opon do użytku zarówno latem, jak i zimą znajdziesz na Tirendo.pl.