Obsługa klienta (Pn–Pt: 8–18): +48 (0) 22 39 70 976
test opon motocyklowych

Test opon motocyklowych 2014

Opony motocyklowe sportowo-turystyczne

Opony sportowo-turystyczne są kompromisem pomiędzy oponami o czysto sportowym charakterze, a tymi stosowanymi przez motocyklistów na co dzień. Łączą w sobie zalety obu typów i są użytkowane przez kierowców o różnorodnych stylach jazdy. Pozwalają zarówno na rozwijanie dużych prędkości, co zazwyczaj jest atrybutem opon sportowych, ale sprawdzają się także świetnie na wszystkich typach nawierzchni, w warunkach mokrych, jak i suchych. Mają naturalnie na celu zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, bez pozbawiania kierowcy możliwości rozwijania dużych prędkości.

W ostatnich latach opony touringowe zdobyły sobie wielu zwolenników. Ich walory sportowe były wysoce cenione zarówno przez użytkowników, jak i producentów. Opisywany rodzaj opon motocyklowych uzyskał dobre wyniki w niskich temperaturach oraz na mokrej nawierzchni. Opony te zaprezentowały swoją klasę i dlatego są wybierane częściej niż opony sportowe.

Główną zaletą tych opon jest ich szeroka uniwersalność i długowieczność. Zapewniają poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w trasie, bez względu na niekorzystne warunki atmosferyczne, takie jak deszcz. Opony te posiadają przeważnie zmaksymalizowane wysokie stężenie krzemionki w kauczuku. Zastosowanie tej technologii podwójnej mieszanki w wielu obecnych oponach tylnych zapewnia powolne zużywanie i zwiększenie trwałości opon, co jest niezbędną cechą dla fanów długich motocyklowych podróży.

Wpływ technologi z opon wyścigowych jest niezaprzeczalnie widoczny w ostatnich modelach opon touringowych. Twardsza guma na bieżniku gwarantuje wolniejsze zużywanie oraz niższe opory toczenia. Zastosowanie bardziej miękkiej opony na ramionach pozwala na zwinniejsze ruch w zakrętach oraz na mokrej nawierzchni.

Test opon motocyklowych 2014

Niemiecki magazyn poświęcony tematyce motocyklowej MOTORRAD również w 2014 roku przetestował różne opony touringowe i dokładnie zbadał ich właściwości w różnych warunkach drogowych. Pod uwagę wzięto siedem modeli opon motocyklowych o sportowo-turystycznym charakterze i wypróbowano ich wydajność na motocyklu Honda CB 1000 R. Testom poddano opony w rozmiarach 120/70 ZR 17 oraz 180/55 ZR 17. Badano cechy jezdne, takie jak stabilność jazdy, wytrzymałość na zakrętach, odporność na nierówności czy precyzja kierowania. Jazdy testowe odbywały się na różnych typach dróg, zarówno na drogach nieutwardzanych, jak i na autostradach. Istotne dla ekipy testującej było sprawdzenie, jak zachowują się poszczególne opony nie tylko na różnych nawierzchniach, ale także w rożnych warunkach pogodowych. Starano się wskazać optymalną prędkość dla każdego kompletu, przy której sterowność i komfort prowadzenia jest najwyższy. Ustalono także, które ogumienie najlepiej sprawdza się w momencie ekstremalnego pochylenia i w momencie prostowania.

Poniżej prezentujemy szczegółowe rezultaty tegorocznych testów, z dokładnym opisem poszczególnych opon.

Test opon motocyklowych 2014: szczegółowe wyniki

Miejsce Model Kliknij,
aby zobaczyć opis
Wynik
totalny
Nawierzchnia
sucha
Nawierzchnia
mokra
#1 Michelin Pilot Road 4 Więcej informacji 225 131 94
#2 Continental Road Attack 2 EVO więcej informacji 220 136 84
#3 Pirelli Angel GT więcej informacji 220 136 84
#4 Bridgestone BT T 30 więcej informacji 214 130 84
#5 Dunlop Roadsmart 2 więcej informacji 214 128 86
#6 Metzeler Roadtec Z8 Interact więcej informacji 212 128 84
#7 Avon Storm 3D X M więcej informacji 188 124 64

Test opon motocyklowych 2013

Niemiecki magazyn Motorrad wybrał sześć najnowszych modeli i przetestował według różnych kryteriów porównawczych w 2013 roku. Nowa generacja opon była testowana na torze Goodyear-Dunlop Mireval. Testy przeprowadzano na mokrej oraz suchej nawierzchni. Testowano również zachowanie opon w różnych typach dróg (autostrada, strome drogi, drogi podrzędne). Motocyklem testowym był Suzuki Bandit 1250 S. W badaniu zwrócono uwagę na takie aspekty jak: stabilność w zakrętach, przyczepność na prostej drodze na suchej i mokrej nawierzchni, precyzję pokonywania zakrętów oraz nośność opon.

Test opon motocyklowych 2013: szczegółowe wyniki

Miejsce Model Kliknij,
aby zobaczyć opis
Wynik
totalny
Nawierzchnia
sucha
Nawierzchnia
mokra
#1 Pirelli Angel GT więcej informacji 222 131 91
#2 Bridgestone BT T 30 więcej informacji 215 130 85
#2 Metzeler Roadtec Z8 Interact więcej informacji 215 127 88
#4 Continental Road Attack 2 więcej informacji 212 134 78
#4 Dunlop Roadsmart 2 więcej informacji 212 127 85
#4 Michelin Pilot Road 3 więcej informacji 212 121 91

Potrzebujesz nowych opon? Najszybciej znajdziesz odpowiedni model przy pomocy naszego konfiguratora!






Tirendo.pl używa cookies aby zapewnić Ci najwyższą jakość wyświetlanej strony. Odwiedzając naszą stronę wyrażasz zgodę na używanie cookies.

OK Więcej informacji