Obsługa klienta (Pn–Pt: 8–18):
+48 (0) 22 39 70 976
Pamiętaj: Opony zostaną dostarczone bez felg
(Widoczna na zdjęciu felga służy jedynie celom poglądowym.)

Continental ContiEcoContact 5 165 / 65 14 79 T
165/65 R14 79T

Rozmiar opony
165/65 R14 79T  Edytuj 
Dostępność
dostępne
Opony
Opony letnie So
Prędkość
T: Zatwierdzony do 190 km/h
EAN
4019238547146
Numer artykułu
R-241594
Etykieta opony
C B 70 dB
Ocena opinii klientów
(14)
Najczęściej kupowane razem:
  • Cena całkowita:
    934,43
    1 x Continental ContiEcoContact 5 165/65 R14 79T =
    190,80 zł
    1 x Castrol 5 Litr Kanister =
    171,23 zł
190,80 zł
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4-7 dni roboczych**
Prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni
Ponad 10.000 opon w naszej ofercie
  • Opis
  • Europejska Etykieta Opony:
  • Ocena opinii klientów
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska:ContiEcoContact 5.

Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich elementów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest wynikiem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika poprawia charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści sprawia, że nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.

Szczegóły techniczne:

• Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są precyzyjnie dopasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność surowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

• Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z reguły negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla firmy Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model innowacyjnych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zmniejsza on wewnętrzny ruch chemicznych komponentów mieszanki a przez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się znacznie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.

• Optymalne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Aby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi szybko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

• Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający istotne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wykonany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zmniejszającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Wynikiem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy idealnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej elastyczna w części ściany bocznej, nie tracąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.

Zalety:

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
• Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym.
• Optymalne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach.



Europejska Etykieta Opon

Wprowadzenie
Od pierwszego listopada 2012 roku wszystkie opony, wyprodukowane po pierwszym lipca 2012 roku, muszą posiadać Europejską Etykietę Opon.

Zalety
Nowa regulacja została wprowadzona, aby wspierać wydajność ekologiczną i ekonomiczną oraz zapewnić bezpieczeństwo na drodze.

Wady Etykieta opony daje klientowi większą orientację, ale obejmuje ona tylko 3 kryteria. W celu dokonania wyczerpującej oceny opony ważne są jeszcze inne cechy wydajnościowe, w szczególności przy wyszukiwaniu opon zimowych instytucje, takie jak ADAC przeprowadzają bardzo restrykcyjne testy.

Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że producent opon opatruje oponę etykietą dostarczając nam w ten sposób potrzebne informacje. Jeśli nie możesz jej znaleźć, wówczas producent albo nie udzielił informacji na ten temat, bądź artykuł został wyprodukowany przed lipcem 2012 roku. Opony wyprodukowane przed tym terminem nie muszą posiadać etykiety wydajnościowej. Dlatego w niektórych przypadkach jest możliwe otrzymanie opony bez etykiety.

Symbole
Klasyfikacja opon odbywa się zgodnie z następującymi cechami wydajnościowymi:
• Ekonomiczność (Litery od A do G)
• Przyczepność na mokrej nawierzchni (litery A do G)
• Poziom hałasu toczenia

Działaj
Kierowca kontroluje na samym końcu zużycie paliwa. Aby zredukować je na dłuższy czas i dbać o środowisko kierowcy powinni podczas przyspieszania posiadać świadomość ekologiczną oraz być bardziej ekonomiczni.

Regularna kontrola ciśnienia opony pomaga w zmniejszeniu oporu toczenia, redukuje utratę energii oraz pomaga w utrzymaniu optymalnej przyczepności na mokrych nawierzchniach. Aby zmniejszyć ryzyko wypadku i zagwarantować bezpieczeństwo innym uczestnikom ruchu drogowego, zawsze powinieneś zachowywać odpowiedni odstęp.

Więcej informacji: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Wybierz spośród szerokiej internetowej oferty lub zapytaj nas o radę. Nasi eksperci chętnie pomogą Ci wybrać pasujące opony z naszej palety produktów.

Wydajność energetyczna

Wydajność energetyczna jest podzielona na siedem różnych klas - od klasy A (najwyższa) do klasy G (najniższa). Opona posiadająca klasę A zużywa o 0,1 litra paliwa na 100 km niż opona, posiadająca klasę B. Decydującymi punktami przy wydajności energetycznej jest opór toczenia oraz tarcie podczas toczenia.

Opór toczenia
Opór toczenia jest to ruch na który działają siły przeciwne do kierunku toczenia i powstaje wskutek toczenia opony. Zależy on nie tylko od geometrii, lecz także od właściwości materiału, z którego opona została wykonana.

Średnia Przeciętna wartość znajduje się pomiędzy C und E. Klasy D nie stosuje się.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni określa, jak dobra jest skuteczność hamowania auta na mokrej nawierzchni. Ta cecha jest szczególnie istotna w przypadku opon letnich. Klasa A posiada najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz najkrótszą drogę hamowania. Klasa F oznacza niższy poziom bezpieczeństwa i najdłuższą drogę hamowania.

KIasy przyczepności na mokrej nawierzchni opierają się na jazdach testowych na mokrej nawierzchni przy prędkościach ok. 80 km/h. Różnica między drogami hamowania pojedynczych opon wynosi 1-3 m na klasę. Różnica między klasą A a klasą F wynosi do 8 metrów.

Średnia Średnia wartość opon wynosi między klasą B i E. Klas D i G nie stosuje się.

Poziom hałasu toczenia opony

Symbol pokazuje poziom zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach i jest przedstawiany za pomocą 3 fal. Jest widoczne, czy opona posiada zalecany poziom. Zewnętrzny poziom hałasu toczenia nie ma nic wspólnego z poziomem hałasu wewnątrz pojazdu.

Ciągły poziom ciśnienia akustycznego, który wynosi ponad 80 decybeli może spowodować uszczerbek na zdrowiu.

Symbol
Trzy fale dźwiękowe symbolizują najgorsze rezultaty. Te opony przekraczają maksymalny dopuszczalny limit. Dwie fale dźwiękowe oznaczają dopuszczalny poziom ciśnienia akustycznego. Opony posiadające jedną falę są o 3 decybele cichsze od dopuszczalnej wartości.

Continental ContiEcoContact 5 tyre review

Średnia na podstawie 14 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 341 670
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska:ContiEcoContact 5.

Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich elementów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest wynikiem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika poprawia charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści sprawia, że nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.

Szczegóły techniczne:

• Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są precyzyjnie dopasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność surowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

• Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z reguły negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla firmy Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model innowacyjnych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zmniejsza on wewnętrzny ruch chemicznych komponentów mieszanki a przez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się znacznie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.

• Optymalne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Aby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi szybko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

• Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający istotne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wykonany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zmniejszającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Wynikiem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy idealnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej elastyczna w części ściany bocznej, nie tracąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.

Zalety:

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
• Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym.
• Optymalne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach.



*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.
x
Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
OK
Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
OK