Dunlop
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Dunlop

Dunlop Sport Maxx RT 265/30 ZR20 (94Y) XL RO1

Dunlop

Dunlop Sport Maxx RT 265/30 ZR20 (94Y) XL RO1

Dunlop - Marka pochodząca z USA z wielkimi tradycjami. Obecnie należąca do Goodyear w Europie oraz Sumitomo w Azji. Opony klasy HP i UHP.

Rozmiar opony
265/30 ZR20 (94Y) XL RO1 
Dostępność:
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Opony:
Opony letnieSo
Prędkość:
(Y): Zatwierdzony ponad 300 km/h
EAN:
5452000562760
Numer artykułu:
R-321828
Etykieta opony:
Klasy wydajnościowe firmy Delticom:
Opinie o firmie:
GUTE FAHRT
Ocena opinii klientów:
(23)
EU
European Production
W przyoadku pytań lub innych spraw skontaktuj się z nami info​@tirendo.pl
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Etykieta opony
  • Opinie o firmie
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne

Dunlop Sport Maxx RT

Zalety:

  • Doskonale trzymanie na mokrym
  • Krótka droga hamowania
  • Idealna do jazdy sportowej

Opis opony:

Pewna dynamiczna jazda dzięki przyczepności i skuteczności hamowania na wyczynowym poziomie

  • Wyjątkowa przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni
  • Lepsza kontrola na zakrętach
  • Krótsza droga hamowania przy dużych prędkościach
  • Konstrukcja zapewniająca oszczędność paliwa

Znakomita przyczepność Opona Sport Maxx RT zapewnia doskonałą przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach dzięki adaptacyjnej mieszance. Polimery opracowane na potrzeby sportów motorowych adaptują się do nawierzchni drogi, maksymalizując kontakt z jezdnią i zwiększając przyczepność.

Lepsza kontrola na zakrętach
Ciesz się stabilną jazdą przy dużych prędkościach z płynnymi przejściami z prostych na łuki. Masywne zewnętrzne barki zwiększają stabilność i kontrolę podczas pokonywania zakrętów.

Krótsza droga hamowania przy wysokich prędkościach
Innowacyjne bloki bieżnika Short Braking firmy Dunlop pomagają w uzyskiwaniu krótszej drogi hamowania w przypadku jazdy z dużymi prędkościami. Zaprojektowane do szybkiej, dynamicznej jazdy, te dodatkowo usztywnione bloki bieżnika zwiększają kontakt z nawierzchnią podczas hamowania.

Aerodynamiczny kształt
Opona Sport Maxx RT posiada lekką konstrukcję zmniejszającą opory toczenia, co obniża zużycie paliwa i emisję CO2.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to poprawia kontrolę nad pojazdem i zapewnia bardzo dużo informacji o drodze..Zalety Lepsze czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy.

Adaptacyjna mieszanka. Mieszanka która zawiera polimery srosowane w oponach wyścigowych, umożliwiające adaptację opony do nawierzchni drogi. Zwiększenie powierzchni kontaktu opony z podłożem na poziomie mikro poprawia ogólną przyczepność.Zalety Doskonała przyczepność i skuteczność hamowania Klocki wspomagające hamowanie Klocki bieżnika o podwyższonej sztywności zachowują swój kształt podczas intensywnego hamowania. Wzmocniona sztywność pozwala utrzymać optymalny kontakt opony z nawierzchnią przy hamowaniu z dużej prędkości.Zalety Krótsza droga hamowania, szczególnie przy wysokich prędkościach.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zapewnia bardzo dobrą przyczepność szczególnie na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.Zalety Doskonałe hamowanie i przyspieszanie, duża przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). Technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach.Zalety Doskonała stabilność podczas szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Tworzy on ochronną strefę buforową.Zalety Chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

Asymetryczny wzór bieżnika. Asymetryczna konstrukcja bieżnika sprawia, że opona zapewnia lepsze prowadzenie i większą odporność na aquaplaning. Ciągłe centralne żebro poprawia stabilność i precyzję jazdy. Asymetryczne rozmieszczenie rowków poprawia przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.Zalety Lepsze zachowanie w jeździe na wprost i na zakrętach, większa odporność na aquaplaning.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni oraz zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie.Zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, znakomita stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zapewnia większą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje bardzo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na dokładniejsze i progresywne reagowanie.Zalety Znacznie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

Podwójna mieszanka krzemionki. Ta mieszanka poprawia zachowanie opony w trakcie przyspieszania oraz zwiększa jej odporność na zużycie eksploatacyjne.Zalety Doskonałe hamowanie i przyspieszanie, znakomite prowadzenie pojazdu w letnich i jesiennych warunkach pogodowych, dobra przyczepność, odporność na zużycie.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Opinie o firmie
Profil:Sport Maxx RT
Data wystawienia opinii Infrastruktura testowa Wymiary Treść opinii Ocena opinii Pieczęć
03/2014 GUTE FAHRT 265/30 ZR20 (94Y) XL RO1 Highly recommended
Auch der Dunlop hat eine Werksfreigabe - die von Audi für den Q3. Was sich in harmonischen, präzisen Handlingeigenschaften mit sehr gutem Haftungsniveau zeigt. Gut ist der Komfortable Sport Maxx RT dazu beim Nassbremsen und in Sachen Rollwiderstand. Top ist aber auch die Aquaplaningvorsorge und das Bremsen auf trockenem Asphalt, Lastwechselreaktionen sind Ihm fremd. Dafür gibt es die GF-Empfehlung.

SportMaxxRT tyre review

Średnia na podstawie 1 918 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 10 637
05.06.2020 from Jacek
Zużycie paliwa podobne jak w moich poprzednich Turanzach. Za krótki przebieg (3 tys. km), żeby ocenić zużycie opony, nie hamowałem też jeszcze nimi na mokrej nawierzchni (ostro), ale generalnie w tych oponach nie ma się do czego przyczepić. Najważniejsze: niesamowita cisza i wysoki komfort jazdy. Na pewno kupiłbym je drugi raz.
26.10.2019 from Kolasa
Po pięciu latach kupiłem ten sam model opon.To że produkują je nadal świadczy o ich jakość Auto prowadzi się doskonale jeżeli ktoś je kupił to nie będzie chciał już innych
14.09.2018 from Knapik
Opony rewelacyjne jeżdżę na Dunlopach ponad 10 lat i nigdy mnie nie zawiodły
12.10.2015 from Andrzej
Super opony za bardzo rozs¹dn¹ cenê. Polecam
Zobacz więcej recenzji
Marka Dunlop
Klasa Sport Maxx RT
Dimension 265/30 ZR20 (94Y) XL RO1
Szerokość 265
Profil opony 30
Construction type ZR
Rozmiar opony 20
Indeks nośności 94
Indeks prędkości ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Newsletter

Dowiaduj się jako pierwszy o nowościach, wyjątkowych ofertach oraz akcjach promocyjnych. Subskrybuj już teraz newsletter naszego sklepu Tirendo.pl