Najczęściej zadawane pytania | tirendo.pl

Zakup odpowiednich opon w trzech krokach!

Skontaktuj się z nami

E-mail for customers

info@tirendo.pl

Odezwiemy się do Ciebie mozliwie najszybciej.

E-mail do dopasowania partnerów

warsztaty@tirendo.pl

Odezwiemy się do Ciebie mozliwie najszybciej.
 

Przez telefon:

0 22 39 70 976

Pn–Pt: 8–18
 

Informacje o oponach

A. Wybór opon - jakie opony pasują do Twojego samochodu?

1

Sprawdzanie obecnie zamontowanego rozmiaru opon

[do góry]

Prosimy sprawdzić informacje na ścianie bocznej wymienianej opony. Pamiętaj, że dane na oponach letnich lub zimowych nie zawsze się pokrywają. 

Oto przykład przedstawiający informacje podane na ścianie bocznej opony:

195/60R15 88 H

195 = szerokość opon w mm
60 = profil (stosunek wysokości do szerokości opon wyrażony w procentach)
R = opona radialna (informacje o budowie opony)
15 = średnica osadzenia wyrażona w calach (odpowiada średnicy felgi)
88 = indeks nośności
H = indeks prędkości

B. Ogumienie mieszane

[do góry]
Kombinacja Prawnie dozwolone? Tirendo poleca?
Opony radialne i diagonalne Tak (ale tylko w kombinacji: opony radialne na kołach przedniej osi, diagonalne lub diagnonalne z opasaniem na tylnej) Nie
Opony różnych producentów / Różne modele opon Tak Nie
Opony letnie i zimowe Tak Nie - opony zimowe różnią się rzeźbą bieżnika oraz mieszanką gumy, z której są wykonane, przez co podczas jazdy zachowują się inaczej
Różna głębokość bieżnika Tak Nie – w przypadku mieszanego ogumienia, opony z głębszym profilem bieżnika powinny być montowane na tylnej osi pojazdu
Różny rozmiar opon Tak Nie- rozwiązanie takie obniża osiągi pojazdu
Opony Run Flat z oponami standardowymi Tak Nie

C. Rodzaje opon

1

Opony zimowe

[do góry]

Oznaczenie M + S
Może być również oznaczona jako MS, M&S, M-S lub Mud and Snow (z ang. błoto i śnieg). Opony zimowe powinny posiadać takie oznaczenie. Zostały opracowane specjalnie do jazdy w warunkach zimowych.

Symbol płatka śniegu

Może być również oznaczona płatkiem śniegu lub poprzez M.S, M&S, M-S, MS lub Mud and Snow (z ang. błoto i śnieg). Opony zimowe powinny posiadać takie oznaczenie. Zostały opracowane specjalnie do jazdy w warunkach zimowych.

Mieszanka

Mieszanka gumy bieżnika
Opony zimowe posiadają specjalną mieszankę gumy, która chroni przed stwardnieniem opony także przy niższych temperaturach. Elastyczność opony jest niezbędna do tego, aby bieżnik mógł dopasować się do nawierzchni.

2

Opony letnie

[do góry]

Opony letnie produkowane są przy użyciu mieszanki gumy, która również podczas wysokich temperatur zachowuje odpowiednią twardość. Taka budowa opony pozwala na osiąganie dużych prędkości przy relatywnie niskim zużyciu bieżnika. Tym samym znaleziono kompromis pomiędzy niskim oporem toczenia, a dobrą przyczepnością nawet na mokrej nawierzchni.

3

Opony całoroczne

[do góry]

Opony całoroczne (wielosezonowe) mogą być używane zarówno latem jak i zimą, dzięki czemu zaoszczędza się na kosztach wymiany oraz składowania opon. Są swego rodzaju kompromisem pomiędzy oponami zimowymi a letnimi. Jednak zaznacza się, iż nie posiadają one w 100% cech charakterystycznych dla opon zimowych. Co więcej, miękka mieszanka gumy sprawia, iż opony te ścierają sie znacznie szybciej w sezonie letnim i powodują podwyższony poziom zużycia paliwa w porównaniu z oponami sezonowymi.

D. Informacje techniczne

1

Jakie informacje znajdują się na boku każdej opony?

[do góry]

Informacje na boku opony

 

  1. Producent (nazwa lub logo)
  2. Oznaczenie produktu
  3. Wymiary:
  4. 205 = szerokość opony w milimetrach
  5. 55 = wysokość opony (wysokość ściany bocznej wyrażona w precencie jej szerokości)
  6. R = opona radialna
  7. 16 = średnica felgi wyrażona w calach
  8. 91 = indeks nośnościV = indeks prędkości
  9. E = opony zoptymalizowane pod względem oporu toczenia (dotyczy niektórych pojazdów)
  10. Opona bezdętkowa
  11. Międzynarodowe oznaczenie
  12. Producent: fabryka, rozmiar opony i wzór
  13. Data produkcji (tydzień/rok) 0811 = 8 tydzień, 2011 rok
  14. T.W.I = wskaźnik zużycia bieżnika
  15. Kraj produkcji
2

Indeks prędkości opon

[do góry]

Tabela indeksów prędkości opon zawiera litery alfabetu informujące o maksymalnej prędkości wyrażonej w km/h, dla których dana opona może przenosić dopuszczalne obciążenie. Na przykład indeks prędkości „T” oznacza maksymalną prędkość 190 km/h.

Indeks prędkości dla poszczególnych opon znajduje sie na boku każdej opony, na końcu jej rozmiaru. Producent pojazdu zawsze podaje zalecany indeks prędkości dla opon danego pojazdu. Zgodnie z przepisami ruchu drogowego zabronione jest stosowanie opon z niższszym indeksem prędkości niż ten zalecany przez producenta. Odstępstwo od tej reguły możliwe jest jedynie w przypadku opon zimowych. Należy wtedy umieścić naklejkę na przedniej szybie samochodu informującą o maksymalnej prędkości opony.
 

Znak km/h
A1 5
A2 10
A3 15
A4 20
A5 25
A6 30
A7 35
A8 40
B 50
C 60
D 65
Znak km/h
E 70
F 80
G 90
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
Znak km/h
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
   
   
VR > 210
ZR > 240
3

Indeks nośności opon/Last-Index (LI)

[do góry]

Indeks nośności opon/Last-Index informuje o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu w kg dla danej opony, przy zachowaniu dopuszczalnej przez producenta prędkości.

Tabela indeksów nośności (maksymalnie dopuszczalne obciążenie na oponę w kg):

LI kg
50 190
51 195
52 200
53 206
54 212
55 218
56 224
57 230
58 236
59 243
60 250
61 257
62 265
63 272
64 280
65 290
66 300
67 307
68 315
69 325
70 335
71 345
72 355
73 365
74 375
LI kg
75 387
76 400
77 412
78 425
79 437
80 450
81 462
82 475
83 487
84 500
85 515
86 530
87 545
88 560
89 580
90 600
91 615
92 630
93 650
94 670
95 690
96 710
97 730
98 750
99 775
LI kg
100 800
101 825
102 850
103 875
104 900
105 925
106 950
107 975
108 1000
109 1030
110 1060
111 1090
112 1120
113 1150
114 1180
115 1215
116 1250
117 1285
118 1320
119 1360
120 1400
121 1450
122 1500
123 1550
124 1600
4

Tabela miar: Jaka szerokość opon pasuje do Twoich felg?

[do góry]

W poniższej tabeli znajdują się szerokości opon pasujące do danego rozmiaru felg:

Szerokość felg w calach Zalecana szerokość opony w mm Minimalna szerokość opony w mm Maksymalna szerokość opony w mm
5,0 165 lub 175 155 185
5,5 175 lub 185 165 195
6,0 185 lub 195 175 205
6,5 195 lub 205 185 215
7,0 205 lub 215 195 225
7,5 215 lub 225 205 235
8,0 225 lub 235 215 245
8,5 235 lub 245 225 255
9,0 235 lub 245 235 265
9,5 255 lub 265 245 275
10,0 265 lub 275 255 285
10,5 275 lub 285 265 295
11,0 285 lub 295 275 305
11,5 295 lub 305 285 315
12,0 305 lub 315 295 325
12,5 315 lub 325 305 335
5

Klasyfikacja opon: U.T.Q.G (Uniform Tire Quality Grading)

[do góry]

Oznaczenia U.T.Q.G. (Jednorodnej Klasyfikacji Jakości Opon) umożliwiają porównywanie opon w trzech kategoriach. Aby zakwalifikować oponę do konkretnej kategorii, sprawdza się jej zużycie bieżnika w warunkach jezdnych, przyczepność oraz odporność na przegrzanie.

6

Głębokość bieżnika opony

[do góry]

Głębokość bieżnika w nowych oponach wynosi ok. 8 mm. Zgodnie z przepisami prawnymi głębokość bieżnika nie powinna być mniejsza niż 1,6 mm. Opona nie spełniająca tego zalecenia musi zostać niezwłocznie wymieniona.

Dla osiągnięcia maksymalnej wydajności opon producenci zalecają, aby minimalna głębokość bieżnika była nie mniejsza niż 3 mm dla opon letnich lub 4 mm w przypadku opon zimowych. Co więcej, zaleca się przestrzeganie zasady montażu opon o tej samej głębokości bieżnika na wszystkich kołach lub przynajmniej na jednej osi.

7

Data produkcji

[do góry]

Z biegiem czasu każda opona zużywa się i traci swoje właściwości jezdne. Promieniowanie UV i warunki pogodowe powodują, że mieszanka gumy opony staje się coraz bardziej krucha. Wskutek tego na jej powierzchni powstają pęknięcia, które stwarzają niepotrzebne ryzyko podczas jazdy.

Dlatego okres czasu, który minął od daty produkcji opony nie powinnien być dłuższy niż 36 miesięcy. Tylko wtedy opona może być uznana jako nowa i nadawać się do sprzedaży.

8

Etykiety na opony

[do góry]

Od 1 listopada 2012 r., wraz z kilkoma ważnymi aktualizacjami w 2021 r., wszystkie dostępne w sprzedaży opony muszą posiadać etykietę opony. Ta etykieta opony musi wskazywać klasy opony zgodnie z kryteriami europejskiej etykiety opony w zakresie oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emisji hałasu. Rozporządzenie UE w sprawie etykietowania opon jest wiążące dla wszystkich państw członkowskich UE i dotyczy wszystkich opon do samochodów osobowych, lekkich ciężarówek i ciężarówek kategorii C1, C2 i C3.

Celem europejskiej etykiety opony jest zapewnienie konsumentom w UE rzetelenych informacji na temat bezpieczeństwa i właściwości środowiskowych danej opony. Etykieta opony ma na celu aktywne wspieranie konsumentów w wyborze nowych opon.

Abbildung des EU-Reifenlabels

 

Zamówienie

A. Składanie zamówienia

1

Jak mogę złożyć zamówienie na Tirendo.pl?

[do góry]

Na naszej stronie www.tirendo.pl możesz znaleźć opony odpowiednie dla Twojego samochodu. Aby je zamówić, niezbędne jest podanie ważnego adresu e-mail, adresu, na który zostanie przesłany rachunek oraz adresu, pod który towar zostanie dostarczony (w przypadku, gdy adres korenspondecyjny i adres dostawy różnią się od siebie). Twoje dane osobowe są traktowane poufnie i zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych nie są dostępne dla osób trzecich.

Wybór opon:

Najprostszym sposobem na znalezienie odpowiednich opon jest skorzystanie z wyszukiwarki znajdującej się na naszej stronie startowej.

Wybierz najpierw rodzaj opon (opony letnie, zimowe lub całoroczne), który chcesz zakupić. Następnie wprowadź rozmiar opon odpowiednich dla Twojego pojazdu. Zalecany rozmiar opon można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu. Jednak dla pewności należy również spojrzeć na rozmiar dotychczas zamontowanych opon. Dodatkowo możesz wybrać opony preferowanego przez siebie producenta. Po wprowadzeniu danych w odpowiednie pola wyszukiwarki, na stronie pojawią się propozycje opon pasujących do Twojego samochodu. Wybrane produkty należy umieścić w koszyku klikając pole „Do koszyka”. Wszystkie wybrane produkty będą widoczne w koszyku. Aby zmienić lub usunąć produkt z koszyka zakupów, należy kliknąć pole „Usuń produkt“

Zamówienie:

Następnie należy podać odpowiednie dane kontaktowe niezbędne do zamówienia, po czym wybrać opcję dostawy.

Wybierz jedną z oferowanych przez nas opcji dostarczenia zamówionego towaru:

  1. Dostawa pod adres korespondencyjny
  2. Dostawa do jednego z partnerskich serwisów montażowych
  3. Dostawa pod inny wskazany adres

Kolejny krok to wybór formy płatności. Po wyborze płatności na stronie ukażą się wszystkie informacje dotyczące Twojego zamówienia. Po ich sprawdzeniu oraz zaakceptowaniu Regulaminu naszego sklepu możesz już wysłać swoje zamówienie.

Po otrzymaniu Twojego zamowienia dostaniesz od nas wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie zamówienia. Wszystkie opłacone zamówienia zostają natychmiast przekazane do realizacji.

B. Śledzenie przesyłki

1

Jak mogę śledzić przesyłkę?

[do góry]

W przypadku pytań dotyczących statusu Twojej przesyłki skontaktuj się z nami drogą mailową info@tirendo.pl lub telefonicznie (22) - 10 10 990

Poinformujemy Cię możliwie jak najszybciej o statusie Twojego zamówienia.

C. Sposób płatności

Zamawiając w Tirendo.pl możesz wybrać jedną z poniższych form płatności:

1

Karta Kredytowa

[do góry]

Zapłać wygodnie i bezpiecznie używając karty kredytowej Visa, Mastercard, Maestro lub American Express.
Po podjęciu decyzji o zakupie i przesłaniu do nas zamówienia, następuje przekierowanie na stronę centrum autoryzacji. Należy podać swoje dane oraz dane karty płatniczej (kod CVC lub CVV). Następnie centrum przekazuje nam potwierdzenie autoryzacji i zamówienie może zostać zrealizowane. Karta kredytowa zostaje obciążona w momencie wysyłki towaru. Firma Tirendo zabezpiecza dane dotyczące płatności z wykorzystaniem szyfrowania SSL, zapewnia to najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wszystkie dane osobowe są kodowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim.
W przypadku reklamacji kwota zostanie zwrócona na konto karty kredytowej, z którego uprzednio została pobrana.

2

PayPal

[do góry]

Zapłać bezpiecznie i wygodnie korzystając z serwisu PayPal.

Aby potwierdzić platność, należy zalogować się w systemie PayPal. Płacąc przez PayPal, Klient nie ponosi żadnych kosztów, niezbędne jest jednak posiadanie własnego konta w tym systemie. Jako nowy Klient PayPal możesz zalogować się jako gość lub też po prostu zalożyć konto w PayPal.

W przypadku reklamacji kwota zostanie zwrócona na konto PayPal, z którego uprzednio zostala pobrana.

3

Przedpłata

[Go to top]

Tradycyjny przelew bankowy.

4

Za pobraniem

[Go to top]

Płatne przy odbiorze przesyłki, bezpośrednio u kuriera. Wskazane jest posiadanie odliczonej kwoty.

5

Natychmiastowa płatność bankowa

[Go to top]

Dostawa

Dla Twojej wygody wysyłamy towar w dowolnie wybrane przez Ciebie miejsce, znajdujące się w naszym obszarze dostawy. W przypadku sklepu tirendo.pl obejmuje on wyłącznie terytorium Polski.

A. Dostawa

1

Jaki jest koszt przesyłki?

[do góry]

W Tirendo przesyłka towaru jest gratis! Nasza firma całkowicie pokrywa jej koszty, a klient płaci tylko za zakupiony produkt.

W przypadku dostawy na wyspę naliczamy opłatę w wysokości 8,50 EUR (XX PLN) za oponę. Bezpłatna dostawa dotyczy wyłącznie opon samochodowych. W przypadku felg, kół kompletnych oraz innych artykułów doliczane są koszty dostawy.

2

Jakie firmy kurierskie zajmują się dostawą towaru?

[do góry]

Naszym głównym partnerem logistycznym jest DPD. Niektóre przesyłki są również dostarczane przez GLS. Obie firmy kurierskie specjalizują się w dostawie opon i zapewniają pełen profesjonalizm wysyłki.

3

Pod jaki adres zostaną dostarczone zamówione opony?

[do góry]

Dostawa towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej.

Proponujemy trzy miejsca dostawy do wyboru:

  1. Dostawa pod adres korespondencyjny (do domu)
  2. Dostawa do jednego z naszych partnerskich serwisów montażowych
4

W jakim terminie otrzymam zamówiony towar?

[do góry]

Termin realizacji zamówienia wynosi 4 do 7 dni roboczych na terenie Polski. Dla kompletnych kół, czas dostawy wynosi około 5-7 dni roboczych. W przypadku wysyłki towaru z zagranicy, czas realizacji może się wydłużyć i jest uzależniony od firmy kurierskiej dostarczającej towar.

5

Czy mogę odebrać towar osobiście w siedzibie Tirendo?

[do góry]

Nie, niestety nie jest to możliwe. Zamawiając w Tirendo masz możliwość wyboru jednego z dwóch proponowanych miejsc dostawy.

6

Co się dzieje, jeżeli kurier nikogo nie zastanie pod wskazanym adresem?

[do góry]

Kurier będzie próbował dostarczyć zamówiony towar trzykrotnie. W przypadku nieobecności odbiorcy, kurier zostawia awizo. Używając danych znajdujących się na awizo możesz skontaktować się z firmą kurierską i ustalić nowy termin dostawy towaru.

B. Fitting

1

Gdzie znajdę odpowiedni warsztat?

[do góry]

W celu otrzymania informacji dotyczących gwarancji prosimy zapoznać się z ogólnymi warunkami handlowymi.

2

Ile kosztuje montaż? 

[do góry]

Koszty montażu zależą od cennika poszczególnych warsztatów. W ramach zamówienia wyświetlana jest Ci cena. Prosimy o wyrozumiałość, jeśli wybrany serwis w międzyczasie dokona zmiany w cenniku. Z uwagi na to, iż ceny ustalane są przez warsztaty, nie możemy zagwarantować, że w momencie zamówienia oferta cenowa nie ulegnie zmianom.

Serwis posprzedażowy

A. Anulowanie zamówienia

[do góry]

Przysługuje Ci prawo do odstąpienia od niniejszej umowy w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny. Termin odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od momentu odbioru towaru przez Ciebie lub osobę przez Ciebie uprawnioną (z wyjątkiem pracownika firmy transportowej). Jeśli dostawa odbywa się w kilku częściach, wówczas termin odstąpienia od umowy liczy się z chwilą odebrania ostatniej przesyłki. Jeśli umowa dostawy przewiduje kilka przesyłek częściowych lub ładunków, wówczas termin odstąpienia od umowy liczy się od dnia, w którym została dostarczona ostatnia przesyłka częściowa lub ładunek. Jeżeli podczas zamówienia nastąpiła pomyłka, możemy je po prostu anulować. Proszę pamiętać, że anulowanie zamówienia jest możliwe tylko w przypadku, gdy towar jeszcze nie opuścił magazynu.W przypadku anulowania zamówienia prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta. Infolinia: (22) - 10 10 990 E-Mail: info@tirendo.pl

B. Reklamacja

[do góry]

Najważniejszym punktem dla producentów marek proponowanych w naszym sklepie jest jakość wyprodukowanych opon. Jest jednak możliwe, że w zakupionym produkcie wystąpią usterki. Wszystkie produkty oferowane przez Tirendo objęte są gwarancją producenta.
W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta. Zajmiemy się Twoim zgłoszeniem najszybciej jak to możliwe. W razie potrzeby pokryjemy koszty zwrotu i/lub dostarczymy nowy towar bezpłatnie.

Infolinia: +48 (0) 22 39 70 976
E-Mail: info@tirendo.pl

C. Prawo odstąpienia od umowy (zwrot towaru)

[do góry]

Dokonując zakupu w sklepie Tirendo masz prawo do odstąpienia od umowy w terminie czternastu dni, bez konieczności podawania przyczyn odstąpienia. Termin odstąpienia w przypadku zakupu towarów wynosi czternaście dni, licząc od dnia, w którym konsument lub wyznaczona przez niego osoba trzecia, inna niż przewoźnik, weszła w posiadanie towarów. W przypadku oddzielnej dostawy kilku towarów zamówionych w ramach jednego zamówienia bieg terminu rozpoczyna się w dniu, w którym konsument wszedł w posiadanie ostatniego towaru. W przypadku umowy o dostawę towaru w kilku przesyłkach lub sztukach termin odstąpienia biegnie od dnia, w którym konsument wszedł w posiadanie ostatniej przesyłki częściowej lub ostatniej sztuki towaru. W ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy włącznie powinien nastąpić zwrot towaru.

Dodatkowe informacje znajdziesz w naszych ogólnych warunkach handlowych.

W celu wykonania prawa do odstąpienia konieczne jest powiadomienie nas (Tirendo GmbH, Pappelallee 78/79 10437 Berlin, tel.: (22) 10 10 990 / e-mail: info@tirendo.pl w formie wyraźnego oświadczenia (np. w formie listu przesłanego pocztą lub e-maila) o decyzji odstąpienia od niniejszej umowy. W tym celu można skorzystać z załączonego formularza odstąpienia, przy czym formularz nie jest obligatoryjny.

D. Gwarancja

[do góry]

Informacje dotyczące kwestii gwarancji znajdują się w ogólnych warunkach handlowych.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Infolinia: +48 (0) 22 39 70 976
E-Mail: info@tirendo.pl