Nokian
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Nokian

Nokian Hakkapeliitta Truck E 315/70 R22.5 152/148M podwójnie oznaczone 154/150L

Nokian

Nokian Hakkapeliitta Truck E 315/70 R22.5 152/148M podwójnie oznaczone 154/150L

Nokian - Producent opon z Finlandii specjalizujący się w oponach zimowych. Opony bardzo dobrej jakości.

Rozmiar opony
315/70 R22.5 152/148M podwójnie oznaczone 154/150L 
Dostępność:
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Opony:
Opony zimoweWi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość:
M: Zatwierdzony do 130 km/h
EAN:
6419440750194
Numer artykułu:
R-222012
Etykieta opony:
W przyoadku pytań lub innych spraw skontaktuj się z nami info​@tirendo.pl
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Etykieta opony
  • Dane techniczne

Maksymalna przyczepność i odporność na zużycie

Opona Nokian Hakkapeliitta Truck E (Extreme) jest wierna swojej nazwie: doskonale sprawdza się w najtrudniejszych i ekstremalnie ciężkich warunkach. Ta absolutna nowość, stworzona do pracy w środowisku nordyckim, łączy w sobie znakomitą przyczepność oraz doskonałą odporność na zużycie.
W nowatorskiej rzeźbie bieżnika pojawiło sie ponad 1100 poprzecznych lamelek, tworzących gęstą sieć, dzięki której maksymalnie wzrasta przyczepność opony. Agresywny, kierunkowy wzór bieżnika oraz ostre przednie krawędzie bloków bieżnika rewelacyjnie zwiększają trakcję oraz przyczepność podczas hamowania, jednocześnie zwiększając przyczepność opony na oblodzonych nawierzchniach i na śniegu.

Nierówne drogi pokonane bez trudu

Znakomita odporność opony na zużycie jest wynikiem zastosowania w bieżniku nowej mieszanki gumowej, która przygotowana została z myślą o ekstremalnych warunkach nordyckich. Zewnętrzna warstwa gumy zapewnia doskonałe właściwości wspomagające pracę opony w okresie zimy - bieżnik utrzymuje przyczepność niezależnie od zmieniających się warunków pogodowych. Jednocześnie głębsza warstwa gumy odpowiedzialna jest za zapobieganie przegrzewaniu się opony oraz tym samym za redukcję oporów toczenia.
Opona Nokian Hakkapeliitta Truck E jest gwarancją precyzyjnej i stabilnej jazdy. Mocna konstrukcja opony oraz sekwencyjne zaplatające się bloki bieżnika zapewniają pełną stabilność podczas jazdy, nawet w przypadku pełnego obciążenia pojazdu. Charakterystyczny kierunkowy bieżnik w kształcie strzałki również wpływa na stabilność jazdy. Specjalne ułożenie klocków bieżnika zapewnia przyjemnie cichą pracę opony.

Zimowy wskaźnik bezpieczeństwa – nowe innowacyjne rozwiązanie
W oponie Nokian Hakkapeliitta Truck E zastosowane zostało innowacyjne rozwiązanie – zimowy wskaźnik bezpieczeństwa (Winter Safety Indicator - WSI), który pokazuje, kiedy opona zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach zimowych, na oblodzonej nawierzchni, w głębokim śniegu czy na mokrym błocie pośniegowym.
Cyfrowy wskaźnik zużycia bieżnika (DSI) informuje o aktualnej wysokości rzeźby bieżnika. Poszczególne cyfry wytłoczone na bieżniku opony wycierają się wraz ze zwiększaniem się stopnia zużycia opony. W ten sposób można szybko odczytać pozostałą jego wysokość.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Marka Nokian
Klasa Hakkapeliitta Truck E
Dimension 315/70 R22.5 152/148M podwójnie oznaczone 154/150L
Szerokość 315
Profil opony 70
Construction type R
Rozmiar opony 22.5
Indeks nośności 152/148
Indeks prędkości (M)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Newsletter

Dowiaduj się jako pierwszy o nowościach, wyjątkowych ofertach oraz akcjach promocyjnych. Subskrybuj już teraz newsletter naszego sklepu Tirendo.pl