Obsługa klienta (Pn–Pt: 8–18): +48 (0) 22 39 70 976

Właściwości
Strona 1 od 2

(1) Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Opony 225/55 r18


Każda opona dostępna w sprzedaży posiada swój opis. Dla ułatwienia producenci zdecydowali się zastosować ten sam układ poszczególnych parametrów. W przykładowym opisie 225 55 r18 znalazły się informacje dotyczące: szerokości, profilu, typu budowy i średnicy.

225 - szerokość opony
Pojęcie szerokość opony należy rozumieć dosłownie. Jest to bowiem wartość odległości między bokami ogumienia podawana w milimetrach. Czasem określana jest pojęciem wielkość. Szerokość opony z opisem 225 55 r18 wynosi zatem 255 mm. Na rynku występuje zarówno węższe, jak i szersze ogumienie. Duża rozpiętość rozmiarów związana jest z bogatym i zróżnicowanym rynkiem aut. Inną szerokość rekomenduje producent do auta sportowego z dużą mocą, zaś inną do miejskiego małolitrażowego pojazdu. Warto dodać, że szerokość ma bezpośredni wpływ na profil opony.

55 - profil opony
Profil opony podawany jest w procentach. Jest zestawieniem dwóch wartości: szerokości i wysokości opony. Wizualnie niski profil charakteryzuje się mniejszą przestrzenią między felgą, a podłożem. Formalnie im niższa wartość podana na drugiej pozycji opisu 225 55 r18, tym mniejszy profil opony. Najczęściej ogumienie oferowane jest w zakresie 30-80. Do aut z minionej epoki stosowano również ogumienie o profilu 100. Z takich opon korzystają obecnie tylko kierowcy zabytkowych pojazdów. Miłośnicy sportowych aut bardzo często wybierają niski profil umożliwiający ekstremalną jazdę. Kierowcy lubiący teren sięgają po opony samochodowe z wysokim profilem.

R - budowa opony
Symbol literowy znajdujący się w opisie 255 55 r18 oznacza typ opony. Dzisiaj rynek zdominowany jest przez ogumienie z literą R. Są to opony radialne, które na stałe zastąpiły ogumienie diagonalne oznaczone symbolem D. Innowacja polegała na równoległym ułożeniu włókien osnowy i zastosowaniu dodatkowych wzmocnień. Dzięki temu opona radialna zdominowała transport osobowy. Ogumienie o diagonalnej budowie nie znikło jednak całkowicie z rynku. Ten typ opony jest wciąż wykorzystywany w przemysłowych pojazdach wolnobieżnych.

18- średnica
Aby każdy kierowca wiedział na jaką felgę zmieści się konkretna opona, producenci umieścili także informację o średnicy. Ostatnia liczba wyrażona w calach pozwala na bezproblemową konfigurację ogumienie i obręczy.


x

Tirendo.pl używa cookies aby zapewnić Ci najwyższą jakość wyświetlanej strony. Odwiedzając naszą stronę wyrażasz zgodę na używanie cookies.

OK Więcej informacji