Obsługa klienta (Pn–Pt: 8–18): +48 (0) 22 39 70 976
Open Filters Close Filters

Właściwości
Strona 1 od 3

(1) Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Opony 225/55 r18


Każda opona dostępna w sprzedaży posiada swój opis. Dla ułatwienia producenci zdecydowali się zastosować ten sam układ poszczególnych parametrów. W przykładowym opisie 225 55 r18 znalazły się informacje dotyczące: szerokości, profilu, typu budowy i średnicy.

225 - szerokość opony
Pojęcie szerokość opony należy rozumieć dosłownie. Jest to bowiem wartość odległości między bokami ogumienia podawana w milimetrach. Czasem określana jest pojęciem wielkość. Szerokość opony z opisem 225 55 r18 wynosi zatem 255 mm. Na rynku występuje zarówno węższe, jak i szersze ogumienie. Duża rozpiętość rozmiarów związana jest z bogatym i zróżnicowanym rynkiem aut. Inną szerokość rekomenduje producent do auta sportowego z dużą mocą, zaś inną do miejskiego małolitrażowego pojazdu. Warto dodać, że szerokość ma bezpośredni wpływ na profil opony.

55 - profil opony
Profil opony podawany jest w procentach. Jest zestawieniem dwóch wartości: szerokości i wysokości opony. Wizualnie niski profil charakteryzuje się mniejszą przestrzenią między felgą, a podłożem. Formalnie im niższa wartość podana na drugiej pozycji opisu 225 55 r18, tym mniejszy profil opony. Najczęściej ogumienie oferowane jest w zakresie 30-80. Do aut z minionej epoki stosowano również ogumienie o profilu 100. Z takich opon korzystają obecnie tylko kierowcy zabytkowych pojazdów. Miłośnicy sportowych aut bardzo często wybierają niski profil umożliwiający ekstremalną jazdę. Kierowcy lubiący teren sięgają po opony samochodowe z wysokim profilem.

R - budowa opony
Symbol literowy znajdujący się w opisie 255 55 r18 oznacza typ opony. Dzisiaj rynek zdominowany jest przez ogumienie z literą R. Są to opony radialne, które na stałe zastąpiły ogumienie diagonalne oznaczone symbolem D. Innowacja polegała na równoległym ułożeniu włókien osnowy i zastosowaniu dodatkowych wzmocnień. Dzięki temu opona radialna zdominowała transport osobowy. Ogumienie o diagonalnej budowie nie znikło jednak całkowicie z rynku. Ten typ opony jest wciąż wykorzystywany w przemysłowych pojazdach wolnobieżnych.

18- średnica
Aby każdy kierowca wiedział na jaką felgę zmieści się konkretna opona, producenci umieścili także informację o średnicy. Ostatnia liczba wyrażona w calach pozwala na bezproblemową konfigurację ogumienie i obręczy.


x

Tirendo.pl używa cookies aby zapewnić Ci najwyższą jakość wyświetlanej strony. Odwiedzając naszą stronę wyrażasz zgodę na używanie cookies.

OK Więcej informacji

Tirendo.pl używa cookies aby zapewnić Ci najwyższą jakość wyświetlanej strony. Odwiedzając naszą stronę wyrażasz zgodę na używanie cookies.

OK Więcej informacji