W sklepie internetowym Tirnedo.pl dostępny jest szeroki wybór opon całorocznych w rozmiarze 205/65 R16. Opony całoroczne w tym rozmiarze znajdziemy w ofercie takich Tirendontów jak Pirelli, Goodyear, Nokian, Imperial, Kleber i innych. Opony w tym rozmiarze dedykowane są samochodom dostawczym. W momencie kiedy chcemy wymienić opony, znajomość ich rozmiaru okazuje się być kluczowa. Zdobycie tej wiedzy nie jest jedna trudne, gdyż rozmiar opon widoczny jest na ścianie bocznej opony jako ciąg znaków np. 205/65 R16. Rozmiar opon zalecanych przez producenta można sprawdzić także w instrukcji samochodu oraz na klapce wlewu benzyny.
Trzymając się wytycznych producenta w kwestii rozmiaru ogumienia mamy pewność maksymalnych osiągów i bezpieczeństwa jazdy. Co kryje się pod rozmiarem 205/65 R16? 205 to nic innego jak szerokość przekroju opony, która została wyrażona w milimetrach. Określa się ją mierząc odległość między bokami opony. Wartość ta ma charakter nominalny i dotyczy opony bez obciążenia. W rzeczywistości, w zależności od producenta czy wielkości felgi, liczba ta może się zmieniać o nawet 4%. 65 to wysokość profilu ogumienia wyrażona w procentach. R oznacza konstrukcję radialną opony, a 16 to wielkość felgi.
Opony na zimę i na lato
Opony letnie nie spełniają swojej funkcji zimą i odwrotnie, opony zimowe latem. Z czego to wynika? Miedzy innymi z mieszanki gumowej, z której zostały wykonane. Mieszanka opon letnich przeznaczona jest do użytku, kiedy średnia temperatura powietrza wynosi co najmniej 7 stopni Celsjusza. W niższych temperaturach opona twardnieje i traci swoje właściwości, w tym także przyczepność do nawierzchni. Opony zimowe przeznaczone są do użytku w temperaturach niższych niż 7 stopni Celsjusza.
W cieplejsze dni opona przegrzewa się, droga hamowania ulega wydłużeniu, a stopień zużycia ogumienia znacznie wzrasta. Kolejną różnicą jest budowa bieżnika. Rzeźba opony zimowej, w odróżnieniu od letniej, jest bogata w liczne lamelki i nacięcia. Ma to zagwarantować przyczepność do nawierzchni pokrytej śniegiem i błotem pośniegowym. Opony całoroczne są pewnego rodzaju kompromisem między oponami sezonowymi.