Testy opon wielosezonowych | Dostawa i zwrot GRATIS | Tirendo.pl

Opony wielosezonowe

Testy Opon Wielosezonowych

Opony Całoroczne

Opony wielosezonowe, znane również pod nazwą opon całorocznych, są produktem kompromisowym pomiędzy oponami zimowymi a letnimi. Opony całoroczne mają grono swoich zwolenników i sprawdzają się w polskich warunkach atmosferycznych. Są produkowane ze specjalnej mieszanki gumy, która pozwala na ich użytkowanie zarówno w ciepłych warunkach letnich, jak i w minusowej temperaturze podczas zimy.. Opona wielosezonowa posiada również charakterystyczny bieżnik, który ma zwiększoną ilość lameli, zapewniających większą przyczepność oraz dodatkowe klocki, pomagające w jeździe w miesiącach zimowych. Należy jednak pamiętać, iż opony wielosezonowe, nawet gdy należą do tej samej klasy opon, co opony zimowe, nie zapewnią kierowcy jednakowych właściwości trakcyjnych podczas zimy. Opony całoroczne poleca się kierowcom, którzy poruszają się głównie po drogach miejskich i nie wypuszczają się zbyt często na podmiejskie szosy i autostrady

W ostatnich latach niemiecki automobilklub ADAC, jak i też najbardziej wpływowe magazyny z branży motoryzacyjnej, włączyły opony wielosezonowe do swoich corocznych testów opon. Zostały one poddane, podobnie jak opony letnie i zimowe, testom w każdych warunkach pogodowych, w celu upewnienia się, że sprawdzą się zarówno na suchych, jak i mokrych czy zaśnieżonych nawierzchniach, i zapewnią kierowcom oczekiwany poziom bezpieczeństwa. Trzeba jednak od razu zaznaczyć, że nie uzyskują one powalających rezultatów we wszystkich mierzonych kategoriach, szczególnie w porównaniu do opon sezonowych. Dzieje się tak, gdyż opony zimowe czy letnie są zrobione z tworzyw specjalnie dobranych do konkretnej pory roku i dlatego lepiej sprawdzają się w specyficznych warunkach. Opony całoroczne mają za zadanie sprawdzać się dobrze w każdą pogodę, ale przy umiarkowanych warunkach drogowych- czyli w regionach o relatywnie niskich wahaniach temperatur, w warunkach miejskich i na drogach dobrze przygotowanych.




Zalety i wady opon wielosezonowych

Opony wielosezonowe nadają się głownie dla użytkowników, których dominującym środowiskiem użytkowania samochodu jest przestrzeń miejska. Jednocześnie nie pokonują oni długich tras i preferują umiarkowany styl jazdy. Oto główne zalety i wady:

Zalety opon całorocznych

  1. Brak potrzeby wymiany opon
  2. Brak potrzeby składowania drugiego kompletu opon
  3. Dobre osiągi podczas sezonów przejściowych
  4. Oszczędność, brak potrzeby zakupu dwóch kompletów opon
  5. Odpowiednie do jazdy na krótkie dystanse najlepiej w warunkach miejskich

Wady opon całorocznych:

  1. Nie są precyzyjnie dopasowane do warunków zimowych i letnich
  2. Nie nadają się do sportowej jazdy
  3. Brak gwarancji komfortu przy jeździe po terenach poza-miejskich
  4. Możliwe zmniejszenie bezpieczeństwa jazdy


WYNIKI TESTÓW: AUTOBILD 2013 AUTOBILD 2012 ADAC 2011 AUTOBILD 2011


Test opon wielosezonowych 2013 AutoBild

W 2013 AutoBild ponownie zdecydował się na wskazanie najlepszych opon wielosezonowych, pod względem ich funkcjonalności i sprawności w każdych warunkach pogodowych. Eksperci AutoBild wzięli pod lupę najnowsze modele opon i postarali się odpowiedzieć na pytanie- czy są to opony przeznaczone faktycznie na wszystkie pory roku? Opony wielosezonowe zostały porównane z oponami typowo sezonowymi, by w ten sposób zmierzyć ich faktyczną jakość. Zaskoczenie pojawiło się przy teście opony Uniroyal AllSeason Expert, której trakcja była lepsza na śniegu niż opony zimowe tego producenta. W mokrych warunkach wyniki również były zadowalające, jednakże w porze letnie, przy wysokich temperaturach, opona ta nie wypadła już tak dobrze- wystąpiły problemu z długością hamowania. Ostateczne wyniki podzielono na dwie klasy- rekomendowane i zadowalające. Do rekomendowanych zakwalifikowano Goodyear Vector 4Seasons oraz Falken Euro AllSeason AS200, a do zadowalających między innymi wspomniany wcześniej model Uniroyal AllSeason Expert.

AutoBild przeprowadził swój test opon całorocznych, rozmiar 195 / 65 R15, przy pomocy Golfa VM.

Miejsce Model Zdjęcie Opis Oferta
#1 Goodyear
Vector 4Season

✭Zwycięzca✭

Opony Goodyear Vector 4Seasons są odpowiednio zbalansowanymi oponami całorocznymi, które dobrze sprawdzają się w warunkach zimowych, takich jak śnieg czy deszcz, a także letnich, przy wysokich temperaturach i suchych nawierzchniach. Ponadto, pojazd wyposażony w ten model odznacza się precyzyjnym prowadzeniem i cichą jazdą.

Wszystkie rozmiary
#2 Falken
Euro AllSeason AS200

Opony Euro AllSeason AS200 firmy Falken uzyskały dobre rezultaty i zajęły wysokie, drugie miejsce. Produkt ten dobrze wypadł szczególnie w testach na poziom trakcji i mierzeniu długości drogi hamowania na śniegu. Również jeżeli chodzi o komfort jazdy, opony te zdobyły dużą liczbę punktów.

Wszystkie rozmiary
#3 Uniroyal
AllSeasonExpert

Przy konstrukcji modelu Uniroyal AllSeason Expert nacisk położono głównie na pozytywne jego zachowanie w warunkach zimowych. Z tego też powodu produkt ten otrzymał najwyższą notę za jazdę po śniegu. Na suchych nawierzchniach opony te uzyskały mniej punktów, gdyż wtedy znacznie wydłuża się ich droga hamowania. Nie przeszkodziło to jednakże na zajęcie przez ten model trzeciego miejsca.

Wszystkie rozmiary

Test opon wielosezonowych 2012 AutoBild

W teście opon wielosezonowych, rozmiar 175 / 65 R14, użyto samochodu Ford Fiesta.

Miejsce Model Zdjęcie Opis Oferta
#1 Goodyear Vector 4Seasons
✭Zwycięzca✭

Zwycięzca testu opon wielosezonowych to opona firmy Goodyear. Model Vector 4 Seasons uzyskał dobre wyniki zarówno w śniegu, ulewnym deszczu, ale także na suchej nawierzchni. Uzyskał również bardzo dobrą ocenę w kategorii długości drogi hamowania oraz doceniono minimalizację ryzyka wystąpienia efektu aquaplaningu.

Wszystkie rozmiary
#2 Sava Adapto

Drugie miejsce zdobyła opona Sava Adapto, która sprawdza się w każdych warunkach pogodowych osiągając przy tym krótką drogę hamowania. Nawet przy szczególnie sportowym stylu jazdy na mokrej powierzchni opona sprawdza się zaskakująco dobrze.

Wszystkie rozmiary
#3 Hankook Optimo 4S H730

Trzecie miejsce zajął Hankook Optimo 4S H730 uzyskując więcej niż dobre wyniki w trudnych sytuacjach oraz dobre wyniki na suchej i mokrej drodze.

Wszystkie rozmiary

Test opon wielosezonowych ADAC 2011

W teście opon wielosezonowych, rozmiar 175 / 65 R14, użyto samochodu Ford Fiesta.

Miejsce Model Zdjęcie Opis Oferta
#1 Goodyear Vector 4Seasons
✭Zwycięzca✭

Miejsce 1 w ramach rankingu ADAC jako opona całoroczna zajęła opona marki Vector 4Season Goodyear. W szczególności wyniki w zakresie zużycia oraz zachowania na mokrej i oblodzonej drodze były dobre. Opona ta sprawdza się we wszystkich warunkach pogodowych.

Wszystkie rozmiary
#2 Sava Adapto

Opona Sava Adapto była szczególnie przekonująca w kategorii zużycia paliwa uzyskała najwyższą ocenę 1.5 dyskredytując całą konkurencje w tej kategorii. Opona sprawdziła się również dobrze na oblodzonej nawierzchni dlatego zasłużyła na drugie miejsce w ranking.

Wszystkie rozmiary
#3 Vredestein Quatrac 3

Trzecie miejsce zapewniła sobie opona Vredestein Quatrac. Egzaminatorów najbardziej przekonały do tej opony wyniki ścieralności oraz nieduże zużycie paliwa.

Wszystkie rozmiary

Test opon wielosezonowych 2011/2012 AutoBild

Testowany rozmiar: 185 / 60 R15

Miejsce Model Zdjęcie Opis Oferta
#1 Vredestein Quatrac 3
✭Zwycięzca✭

Wszechstronna opona Vredestein Quatrac 3 wygrała test opon całorocznych przeprowadzony przez Auto Bild. Ten model marki Vredestein okazał się dobrym towarzyszem w śniegową i mokrą pogodę. Zwłaszcza krótka droga hamownia w trudnych warunkach pogodowych była plusem tej opony.

Wszystkie rozmiary
#2 Goodyear Vector 4Seasons

W zwycięskiej trójce znalazła się opona z domu Goodyear. Opona okazała się być dobrym połączeniem opony letniej i zimowej. Odpowiedz opony na manewry kierującego była jej duża zaletą.

Wszystkie rozmiary
#3 Hankook Optimo 4S H730

Opona Hankook Optimo 4S H730 uplasowała się na trzeciej pozycji, sprawdzając się podobnie we wszystkich warunkach pogodowych. Uzyskała dobre wyniki w kryteriach drogi hamowania i niskich oporów toczenia. Uzasadnia to zajęcie trzeciego miejsca przez te opony samochodowe.

Wszystkie rozmiary

Potrzebujesz nowych opon wielosezonowych? Najszybciej znajdziesz odpowiedni model przy pomocy naszego konfiguratora!