Obsługa klienta (Pn–Pt: 8–18):
+48 (0) 22 39 70 976
Pamiętaj: Opony zostaną dostarczone bez felg
(Widoczna na zdjęciu felga służy jedynie celom poglądowym.)

Bridgestone Blizzak LM-25 195 / 65 15 91 H
195/65 R15 91H

Rozmiar opony
195/65 R15 91H  Edytuj 
Dostępność
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Opony
Opony zimowe Wi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość
H: Zatwierdzony do 210 km/h
EAN
3286347943010
Numer artykułu
R-133015
Etykieta opony
F C 72 dB
Najczęściej kupowane razem:
  • Cena całkowita:
    4.968,80
    1 x Bridgestone Blizzak LM-25 195/65 R15 91H =
    1.208,70 zł
    1 x DeltiGrip Deltigrip eco - Quality Snow Chain for your car =
    134,00 zł
  • aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4-7 dni roboczych**
Prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni***
Ponad 10.000 opon w naszej ofercie
  • Opis
  • Europejska Etykieta Opony:
  • About Bridgestone

Zalety:

  • Doskonała trakcja na śniegu
  • Wyjątkowo długie przebiegi
  • Precyzyjne sterowanie w zakrętach

Bridgestone Blizzak LM-25 to opony zimowe stworzone na potrzeby północnej, kontynentalnej części Europy mają na celu umocnienie pozycji Bridgestone na bardzo wymagającym rynku europejskim.

LM25 i LM25V to opony zaprojektowane dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn oraz samochodów klasy GT. Te dwa nowe lamelowane modele opon zawdzięczają doskonale zrównoważone osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technologii symulacji komputerowej.

Zbalansowanie parametrów dotyczących optymalnej przyczepności oraz bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu oraz błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych na mokrej oraz suchej nawierzchni jest bardzo trudnym zadaniem. Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zastosowaniu zaawansowanych dynamicznych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni.

Wynikiem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, zapewniającą lepszą przyczepność na lodzie. Soczewkowy kształt klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, zmniejszając w ten sposób ryzyko aquaplaningu.

Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu. Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technologii symulacji nacisku zwiększają twardość klocków o 10% pomimo ich dużego zagęszczenia, co z kolei wpływa na zwiększenie przyczepności opony.

Taka konstrukcja zapewnia większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, poprawiając w ten sposób przyczepność oraz hamowanie na śniegu i lodzie.

Jednocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika zwiększa odporność opony na nieregularne zużycie. Mieszanka bieżnika nowych opon zawiera zdecydowanie więcej krzemionki niż mieszanka LM18 i LM22.

Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej oraz suchej nawierzchni, a także poprawę żywotności opony. Najpopularniejsze rozmiary nowych opon Blizzak zostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004.

Asortyment dostępnych rozmiarów będzie sukcesywnie rozszerzany w kolejnych latach.

Europejska Etykieta Opon

Wprowadzenie
Od pierwszego listopada 2012 roku wszystkie opony, wyprodukowane po pierwszym lipca 2012 roku, muszą posiadać Europejską Etykietę Opon.

Zalety
Nowa regulacja została wprowadzona, aby wspierać wydajność ekologiczną i ekonomiczną oraz zapewnić bezpieczeństwo na drodze.

Wady Etykieta opony daje klientowi większą orientację, ale obejmuje ona tylko 3 kryteria. W celu dokonania wyczerpującej oceny opony ważne są jeszcze inne cechy wydajnościowe, w szczególności przy wyszukiwaniu opon zimowych instytucje, takie jak ADAC przeprowadzają bardzo restrykcyjne testy.

Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że producent opon opatruje oponę etykietą dostarczając nam w ten sposób potrzebne informacje. Jeśli nie możesz jej znaleźć, wówczas producent albo nie udzielił informacji na ten temat, bądź artykuł został wyprodukowany przed lipcem 2012 roku. Opony wyprodukowane przed tym terminem nie muszą posiadać etykiety wydajnościowej. Dlatego w niektórych przypadkach jest możliwe otrzymanie opony bez etykiety.

Symbole
Klasyfikacja opon odbywa się zgodnie z następującymi cechami wydajnościowymi:
• Ekonomiczność (Litery od A do G)
• Przyczepność na mokrej nawierzchni (litery A do G)
• Poziom hałasu toczenia

Działaj
Kierowca kontroluje na samym końcu zużycie paliwa. Aby zredukować je na dłuższy czas i dbać o środowisko kierowcy powinni podczas przyspieszania posiadać świadomość ekologiczną oraz być bardziej ekonomiczni.

Regularna kontrola ciśnienia opony pomaga w zmniejszeniu oporu toczenia, redukuje utratę energii oraz pomaga w utrzymaniu optymalnej przyczepności na mokrych nawierzchniach. Aby zmniejszyć ryzyko wypadku i zagwarantować bezpieczeństwo innym uczestnikom ruchu drogowego, zawsze powinieneś zachowywać odpowiedni odstęp.

Więcej informacji: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Wybierz spośród szerokiej internetowej oferty lub zapytaj nas o radę. Nasi eksperci chętnie pomogą Ci wybrać pasujące opony z naszej palety produktów.

Wydajność energetyczna

Wydajność energetyczna jest podzielona na siedem różnych klas - od klasy A (najwyższa) do klasy G (najniższa). Opona posiadająca klasę A zużywa o 0,1 litra paliwa na 100 km niż opona, posiadająca klasę B. Decydującymi punktami przy wydajności energetycznej jest opór toczenia oraz tarcie podczas toczenia.

Opór toczenia
Opór toczenia jest to ruch na który działają siły przeciwne do kierunku toczenia i powstaje wskutek toczenia opony. Zależy on nie tylko od geometrii, lecz także od właściwości materiału, z którego opona została wykonana.

Średnia Przeciętna wartość znajduje się pomiędzy C und E. Klasy D nie stosuje się.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni określa, jak dobra jest skuteczność hamowania auta na mokrej nawierzchni. Ta cecha jest szczególnie istotna w przypadku opon letnich. Klasa A posiada najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz najkrótszą drogę hamowania. Klasa F oznacza niższy poziom bezpieczeństwa i najdłuższą drogę hamowania.

KIasy przyczepności na mokrej nawierzchni opierają się na jazdach testowych na mokrej nawierzchni przy prędkościach ok. 80 km/h. Różnica między drogami hamowania pojedynczych opon wynosi 1-3 m na klasę. Różnica między klasą A a klasą F wynosi do 8 metrów.

Średnia Średnia wartość opon wynosi między klasą B i E. Klas D i G nie stosuje się.

Poziom hałasu toczenia opony

Symbol pokazuje poziom zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach i jest przedstawiany za pomocą 3 fal. Jest widoczne, czy opona posiada zalecany poziom. Zewnętrzny poziom hałasu toczenia nie ma nic wspólnego z poziomem hałasu wewnątrz pojazdu.

Ciągły poziom ciśnienia akustycznego, który wynosi ponad 80 decybeli może spowodować uszczerbek na zdrowiu.

Symbol
Trzy fale dźwiękowe symbolizują najgorsze rezultaty. Te opony przekraczają maksymalny dopuszczalny limit. Dwie fale dźwiękowe oznaczają dopuszczalny poziom ciśnienia akustycznego. Opony posiadające jedną falę są o 3 decybele cichsze od dopuszczalnej wartości.

Zalety:

  • Doskonała trakcja na śniegu
  • Wyjątkowo długie przebiegi
  • Precyzyjne sterowanie w zakrętach

Bridgestone Blizzak LM-25 to opony zimowe stworzone na potrzeby północnej, kontynentalnej części Europy mają na celu umocnienie pozycji Bridgestone na bardzo wymagającym rynku europejskim.

LM25 i LM25V to opony zaprojektowane dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn oraz samochodów klasy GT. Te dwa nowe lamelowane modele opon zawdzięczają doskonale zrównoważone osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technologii symulacji komputerowej.

Zbalansowanie parametrów dotyczących optymalnej przyczepności oraz bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu oraz błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych na mokrej oraz suchej nawierzchni jest bardzo trudnym zadaniem. Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zastosowaniu zaawansowanych dynamicznych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni.

Wynikiem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, zapewniającą lepszą przyczepność na lodzie. Soczewkowy kształt klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, zmniejszając w ten sposób ryzyko aquaplaningu.

Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu. Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technologii symulacji nacisku zwiększają twardość klocków o 10% pomimo ich dużego zagęszczenia, co z kolei wpływa na zwiększenie przyczepności opony.

Taka konstrukcja zapewnia większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, poprawiając w ten sposób przyczepność oraz hamowanie na śniegu i lodzie.

Jednocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika zwiększa odporność opony na nieregularne zużycie. Mieszanka bieżnika nowych opon zawiera zdecydowanie więcej krzemionki niż mieszanka LM18 i LM22.

Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej oraz suchej nawierzchni, a także poprawę żywotności opony. Najpopularniejsze rozmiary nowych opon Blizzak zostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004.

Asortyment dostępnych rozmiarów będzie sukcesywnie rozszerzany w kolejnych latach.

Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy. Koncern powstał w Japonii w 1931 roku. Obecnie należy do niego 171 fabryk na całym świecie i zatrudnia ponad 144.000 pracowników. W swojej ofercie posiada opony osobowe i użytkowe marek Bridgestone, Firestone i Dayton, a także jest dostawcą rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Bridgestone od 2014 roku jest Globalnym Partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

W Polsce Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową z siedzibą w Warszawie. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.
***Felgi oraz koła kompletne nie są objęte darmową dostawą (9,90 EUR za koło/felgę).
x
Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
OK
Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
OK