Obsługa klienta (Pn–Pt: 8–18): +48 (0) 22 39 70 976

Właściwości
Eskimo S3+
Sava Eskimo S3+
145/80 R13 75T
  • Etykieta opony / Klasa wydajnościowa:
    F F 67 dB
135,30
Wysyłka gratis

Termin dostawy: 4-7 dni roboczych 1

dostępne
Strona 1 od 306

(1) Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Opony zimowe

Jeżeli nie jeździmy na oponach całorocznych, w miarę spadku temperatury, powinniśmy pomyśleć o właściwym ogumieniu i, możliwie jak najszybciej, zaopatrzyć się w opony zimowe. Używanie tych opon w niskich temperaturach, podczas jazdy po zaśnieżonych czy oblodzonych nawierzchniach, zapewnia większe bezpieczeństwo oraz lepszą przyczepność. Typowe ogumienie zimowe posiada oznaczenie opony M+S, „Mud and Snow” (błoto i śnieg), lub po symbolu tzw. „śnieżynki”. Symbol ten przedstawia płatek śniegu oraz górę w tle. Oznaczenie to gwarantuje nam 100%-ową oponę zimową. Należy pamiętać, że oznaczenie „M+S” może być również umieszczone na oponie samochodów z napędem na cztery koła oraz na oponach całorocznych.

Podczas zimowych warunków pogodowych używanie odpowiednich opon zimowych ma bardzo duże znaczenie. Mają one wiele zalet, które odróżniają je od letniego ogumienia. Pierwszą z nich jest specjalna mieszanka, z której są wykonane opony zimowe. W przeciwieństwie do materiału, z którego produkowane są opony letnie, jest ona bardziej miękka i nie twardnieje tak szybko przy większych mrozach. Zwiększa to elastyczność i poprawia przyczepność opony do nawierzchni, co z kolei przekłada się na zwiększenie trakcji, czyli wyższą siłę napędową pojazdu, która może być lepiej przekształcona w energię wprawiającą pojazd w ruch. Drugą zaletą są szczególne właściwości profilu opony zimowej. Rzeźba bieżnika takiego produktu charakteryzuje się zwiększoną ilością rowków i lameli, które formują się i otwierają podczas obrotu koła. Tym sposobem opona „wgryza się” lepiej w śnieg i błoto, co poprawia stabilność oraz zwiększa przyczepność w czasie prowadzenia. Należy zwrócić uwagę na to, aby ogumienie zimowe posiada zawsze większe ciśnienie niż opony letnie – od ok. 0,2 do 0,3 bar. Większe wartości nie są zalecane. Jeżeli jeździmy na oponach zimowych latem, musimy liczyć się z wydłużoną drogą hamowania oraz z większym zużyciem opony.

Gdy chce się uniknąć dwukrotnej wymiany opon podczas roku kalendarzowego, należy zastosować opony całoroczne. Są one wykonane z innego rodzaju mieszanki gumowej i zapewniają odpowiednie właściwości jezdne zarówno podczas sezonu letniego, jak i zimowego.

Bieżnik w oponach zimowych

Minimalna głębokość bieżnika to 1,6mm. Bieżnik powinien jednak posiadać znacznie większą głębokość. Mniejsza głębokość bieżnika powoduje, że pojazd nie będzie optymalnie trzymać się podłoża, co sprawi, że jazda na śniegu, błocie lub deszczu może stać się niebezpieczna.

Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie opon zimowych?

Opony zimowe trzeba zmienić po 5-6 latach użytkowania. Po pierwsze, materiał opony staje się z sezonu na sezon coraz twardszy, opona traci swoją elastyczność i ubywa bieżnika. W szczególności to ostatnie jest bardzo niebezpieczne i zwiększa niebezpieczeństwo wystąpienia zjawiska aquaplaningu i niekontrolowanego poślizgu na oblodzonej nawierzchni.

Podczas zakupu opon zimowych należy pamiętać, aby opona odpowiadała wymaganiom naszego pojazdu. Należy zwrócić uwagę na indeks prędkości i nośności. Indeks prędkości wskazuje najwyższą dozwoloną prędkość dla danego ogumienia, a indeks nośności maksymalne obciążenie dla pojedynczej opony. Istotny jest także rodzaj bieżnika. Większość opon zimowych posiada bieżnik kierunkowy. Oznacza to, że przy montażu należy spojrzeć na strzałkę, która wskazuje kierunek obrotu opony. Tylko po poprawnym zamontowaniu opony, będzie można w pełni korzystać z jej właściwości.

Testy opon zimowych

Tak samo jak opony letnie, tak i opony zimowe poddawane są regularnym testom i ocenom przez różnych użytkowników, bądź instytucje, jak chociażby niemiecki automobil klub ADAC. Testy opon ułatwiają klientom podjęcie decyzji przy zakupie nowych opon. Testy opon zimowych i ich wyniki są niezwykle pomocne przy wyborze odpowiedniego ogumienia na zimę. Nie mniej ważne są także oceny i wrażenia z jazdy samych użytkowników, zamieszczających swoje opinie na forach internetowych.

Opony bieżnikowane

Bieżnikowanie opony oznacza proces, w którym stara opona otrzymuje nowy bieżnik w formie nowego profilu. Taka opona posiada identyczne bądź zbliżone właściwości oraz przyczepność do nowej opony. Niestety, opony bieżnikowane cechuje szybkie zużycie bieżnika oraz bardzo złe właściwości hamowania. Dlatego też opony bieżnikowane kosztują nawet o połowę mniej niż nowe ogumienie. Opony bieżnikowane można rozpoznać po oznaczeniu AIR.

Gdzie występuje obowiązek używania opon zimowych?

Od grudnia 2010 roku występuje w Niemczech obowiązek używania ogumienia zimowego w zimowych warunkach pogodowych, tzn. podczas występującego śniegu, gołoledzi oraz błota pośniegowego. W takich warunkach pogodowych zalecane jest stosowanie opon zimowych lub też opon całorocznych. W Austrii również istnieje obowiązek jeżdżenia na oponach zimowych. Auta osobowe i dostawcze do 3,5 t muszą poruszać się na oponach zimowych lub łańcuchach śniegowych w okresie od 1. listopada do 15. kwietnia podczas zimowych warunków pogodowych.

W Szwajcarii nie obowiązuje jasna reguła stosowania opon zimowych. Jednak kierowca musi liczyć się z mandatem, jeżeli podczas zimowych warunków pogodowych dojdzie do wypadku lub stłuczki na oponach letnich. We Włoszech zalecane jest dostosowanie opon zimowych do warunków pogodowych. Podobnie w Chorwacji obowiązek jeżdżenia na oponach zimowych nie jest ściśle sprecyzowany, dlatego też należy zwracać uwagę na panujące w tym kraju warunki pogodowe. We Francji zamontowanie opon zimowych zalecane jest poprzez znaki drogowe mówiące o trudnych warunkach pogodowych w zimie. Natomiast w Czechach (od 1. listopada do 31. marca) oraz na Słowacji (od 15. listopada a 15. marca), podczas trudnych warunków pogodowych należy bezwzględnie zamontować opony zimowe.

W krajach takich jak Dania, Norwegia, Wlk. Brytania, Polska, Belgia czy Holandia nie występuje obowiązek wymiany opon letnich na opony zimowe. Zamiast opon zimowych mogą zostać zamontowane łańcuchy śniegowe, lecz tylko w przypadku, kiedy ulice są bardzo zasypane śniegiem lub grubo pokryte lodem.

Szczegółowy wykaz państw o nakazie używania opon zimowych można znaleźć tutaj.

Opony zimowe ceny

Ceny opon zimowych różnią się od siebie znacząco. Na to zróżnicowanie wpływ ma wiele czynników, takich jak: wielkość, marka oraz profil opony. Ceny opon zimowych są wyznacznikiem podziału rynku na trzy segmenty. Wyróżniamy klasę: ekonomiczną, średnią i premium.

  • Opony zimowe - ceny w klasie ekonomicznej
    Do produktów w klasie ekonomicznej należą takie opony jak: opony Dębica,  opony Barum oraz opony Sava.
    Dębica jest bardzo dobrze znaną marką, dbającą o połączenie odpowiedniej jakości z przystępną ceną. Ceny opon tego producenta wahają się  od 149 do 393 zł za sztukę . Ceny opon zimowych są związane z ich parametrami.
  • Opony zimowe - ceny w klasie średniej
    Firmy pozycjonujące się na rynku jako producenci opon z klasy średniej to: opony Fulda, Uniroyal i Firestone.  Opony zimowe fińskiego producenta firmy Fulda to wydatek z przedziału:  160- 644zł za sztukę ogumienia.
  • Opony zimowe - ceny w klasie premium
    Producenci opon premium są najbardziej rozpoznawalnymi markami na rynku. Do tego grona należą takie firmy jak Nokien, Pirelli, Continental, Goodyear.  Producenci ci oferują znacznie większy wybór opon w większym przedziale cenowym. Opony Goodyear posiadają ceny około od 206 zł do 2838 zł za sztukę ogumienia.


x

Tirendo.pl używa cookies aby zapewnić Ci najwyższą jakość wyświetlanej strony. Odwiedzając naszą stronę wyrażasz zgodę na używanie cookies.

OK Więcej informacji