Bridgestone
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Bridgestone

Bridgestone DriveGuard Winter RFT 225/50 R17 98V XL, runflat

Bridgestone

Bridgestone DriveGuard Winter RFT 225/50 R17 98V XL, runflat

Bridgestone - Właściciel marki to japoński koncern Bridgestone Corporation. Opony klasy HP i UHP. W latach 2007-2010 wyłączny dostawca ogumienia do wyścigów Formuły 1.

Rozmiar opony
225/50 R17 98V XL, runflat 
Dostępność:
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Opony:
Opony zimoweWi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość:
V: Zatwierdzony do 240 km/h
EAN:
3286340838016
Numer artykułu:
R-321219
Etykieta opony:
EU
European Production
W przyoadku pytań lub innych spraw skontaktuj się z nami info​@tirendo.pl
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Etykieta opony
  • Dane techniczne
  • O marce opon  Bridgestone

Bridgestone DriveGuard Winter

  • Przeznaczone do wszystkich samochodów osobowych z systemem TPMS*
  • Komfort i doskonała kontrola prowadzenia w każdych zimowych warunkach
  • Spokój i bezpieczeństwo bez względu na rodzaj uszkodzenia opony

TPMS to elektroniczny system sprawdzania poziomu ciśnienia wewnątrz opony. System na bieżąco przesyła sygnał do odbiornika w samochodzie. Jeżeli ciśnienie spadnie poniżej określonego poziomu, wówczas na panelu kierowcy pojawia się komunikat ostrzegawczy.

Bez względu na sposób przebicia opona Bridgestone DriveGuard pozwala na kontynuowanie jazdy.

WZMOCNIONE ŚCIANY BOCZNE
Konstrukcja opony Bridgestone DriveGuard Winter sprawia, że możliwe jest kontynuowanie jazdy. Wzmocnienia ścian bocznych są w stanie utrzymać cały ciężar pojazdu pomimo utraty powietrza.

ZAAWANSOWANA TECHNOLOGIA ŻEBER CHŁODZĄCYCH (COOLING FIN)
Opony Bridgestone DriveGuard Winter rozpraszają ciepło powstające w wyniku tarcia po przebiciu. Możliwe jest więc kontynuowanie jazdy przez dalsze 80 km* nawet po całkowitej utracie ciśnienia powietrza w oponie.

INNOWACYJNY WZÓR UKOŚNYCH ROWKÓW BIEŻNIKA
Lepiej zatrzymują śnieg niż proste rowki. Zapewniają wybitną przyczepność na śniegu, niewiarygodną stabilność i dynamiczną kierowalność.

ZAOKRĄGLONE NAROŻNIKI KLOCKÓW
Doskonała odporność na zjawisko hydroplaningu. Rowki rozszerzają się począwszy od centrum bieżnika w kierunku barków opony aby efektywnie usuwać wodę oraz błoto pośniegowe i zwiększać przyczepność do nawierzchni.

WYSOKA ZWARTOŚĆ KRZEMIONKI I ZASTOSOWANIE TECHNOLOGII NANO-PROTECH
Dla krótkiej drogi hamowania.

NOWA STRUKTURA KORONY KARKASU
Dla poprawy sztywności. Komfort porównywalny z standardową oponą.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Marka Bridgestone
Klasa DriveGuard Winter RFT
Dimension 225/50 R17 98V XL, runflat
Szerokość 225
Profil opony 50
Construction type R
Rozmiar opony 17
Indeks nośności 98
Indeks prędkości (V)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie

Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy. Koncern powstał w Japonii w 1931 roku. Obecnie należy do niego 171 fabryk na całym świecie i zatrudnia ponad 144.000 pracowników. W swojej ofercie posiada opony osobowe i użytkowe marek Bridgestone, Firestone i Dayton, a także jest dostawcą rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Bridgestone od 2014 roku jest Globalnym Partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

W Polsce Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową z siedzibą w Warszawie. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Newsletter

Dowiaduj się jako pierwszy o nowościach, wyjątkowych ofertach oraz akcjach promocyjnych. Subskrybuj już teraz newsletter naszego sklepu Tirendo.pl