Goodyear - Goodyear to jeden z największych producentów opon na świecie. Firma Goodyear Tire and Rubber Company powstała w XIX w. w USA. Opony klasey HP i UHP.
Opona zapewniająca lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni
Mniejsze zużycie paliwa
Krótsza droga hamowania, udoskonalone hamowanie na mokrych nawierzchniach
Niskie opory toczenia
Poczuj się pewnie dzięki ulepszonej przyczepności, pozwalającej na krótszą drogę hamowania nawet na najbardziej mokrych nawierzchniach. Opona Goodyear EfficientGrip Performance zapewnia niezrównaną przyczepność, krótszą drogę hamowania na mokrych nawierzchniach i większą oszczędność paliwa.
Doskonała przyczepność na mokrych nawierzchniach Opona EfficientGrip Performance wyróżnia się tak dobrą przyczepnością na mokrych nawierzchniach, że większość dostępnych rozmiarów otrzymało ocenę A wedle przepisów Unii Europejskiej, czyli najwyższą możliwą ocenę.
Minimalny opór podczas hamowania na mokrych nawierzchniach Technologia Goodyear WearControl została zaprojektowana, aby osiągnąć idealną równowagę pomiędzy solidną przyczepnością na mokrych nawierzchniach, a niskim oporem toczenia, co zapewnia płynniejszą jazdę i zmniejszone zużycie paliwa.
Skrócona droga hamowania Ciesz się niezrównaną pewnością jazdy podczas każdej podróży, którą zapewnia technologia ActiveBraking. Technologia ta zwiększa powierzchnię opony stykającą się z nawierzchnią, co znacząco skraca drogę hamowania – różnica wynosi nawet 8% na mokrych drogach oraz do 3% na suchych drogach.
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.
Opinie o firmie
Profil:EfficientGrip Performance
Data wystawienia opinii
Infrastruktura testowa
Wymiary
Treść opinii
Ocena opinii
Pieczęć
03/2017
GUTE FAHRT
215/55 R17 98W XL
Highly recommended
EfficientGripPerformance tyre review
Średnia na podstawie 4 105 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
9 820
18.09.2019fromKlęczek opona ok najlepiej się sprawuje na mokrej nawierzchni, bardzo dobra przyczepność na zakrętach i w czasie hamowania
04.09.2019fromTrzeciak Opony sprawują się dobrze w każdych warunkach. Dobrze wydane pieniądze
22.01.2019fromKrawczyk Rewelacyjne opony
19.09.2018fromKarol Jeżdżę dosyć dynamicznie autostrady i trasy szybkiego ruchu osiągam prędkości w granicach 120/160 km/h. Przy prędkościach od około 70 km/h oponki są już słyszalne choć indeks na to nie wskazuje. Co do przyczepności są to opony bardzo przyzwoite zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni.