Hankook
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Hankook

Hankook RW06 205/55 R16C 98/96T 6PR SBL

Hankook

Hankook RW06 205/55 R16C 98/96T 6PR SBL

Hankook - Producent opon z Korei. Posiada bardzo nowoczesne farbyki. Opony Hankook znajdują się na oryginalnym wyposażeniu (OE) takich marek samochodów jak: Volkswagen, Volvo, Toyota, Reanult. Opony klasy medium i HP, doskonała jakość w przystępnej cenie.

Rozmiar opony
205/55 R16C 98/96T 6PR SBL 
Dostępność:
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Opony:
Opony zimoweWi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość:
T: Zatwierdzony do 190 km/h
EAN:
8808563290270
Numer artykułu:
R-146028
Etykieta opony:
EU
European Production
W przyoadku pytań lub innych spraw skontaktuj się z nami info​@tirendo.pl
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Etykieta opony
  • Dane techniczne

Hankook RW06

Najlepsza opona zimowa do europejskich samochodów dostawczych

W oponie Winter RW06 zastosowano mieszankę krzemionkową pomagającą zachować stabilność nie tylko na zaśnieżonych i oblodzonych drogach, ale również na grząskich nawierzchniach. Najnowocześniejsze łączniki stabilizują geometrię na zaśnieżonych i oblodzonych drogach i maksymalizują osiągi prowadzenia.

Cechy

Wzór bieżnika

Środkowy rowek prosty oraz 2 rowki półzygzakowate
Konstrukcja oparta na 3 rowkach głównych zapewniających bezpieczeństwo na mokrych drogach. Opona ta została zaprojektowana z myślą o zapobieganiu akwaplanacji oraz poprawianiu przyczepności na śniegu poprzez zastosowanie prostego rowka na środku oraz rowków zygzakowatych na bokach.

Zastosowanie łącznika o nowym profilu
Całkowicie nowy typ łącznika wzdłuż ściany bloków na barku wspomaga jakość prowadzenia na bardzo suchych nawierzchniach oraz przyczepność na lodzie i śniegu. Poprzez dodanie nacięć na kolumnie barku zapewnia doskonałe osiągi na śniegu, nawet gdy bieżnik zetrze się do połowy.

Środkowy rowek prosty oraz 2 rowki półzygzakowate
Konstrukcja oparta na 3 rowkach głównych zapewniających bezpieczeństwo na mokrych drogach. Opona ta została zaprojektowana z myślą o zapobieganiu akwaplanacji oraz poprawianiu przyczepności na śniegu poprzez zastosowanie prostego rowka na środku oraz rowków zygzakowatych na bokach.

Zastosowanie łącznika o nowym profilu
Całkowicie nowy typ łącznika wzdłuż ściany bloków na barku wspomaga jakość prowadzenia na bardzo suchych nawierzchniach oraz przyczepność na lodzie i śniegu. Poprzez dodanie nacięć na kolumnie barku zapewnia doskonałe osiągi na śniegu, nawet gdy bieżnik zetrze się do połowy.

Układ krzyżowy bloków
Poprzez skrzyżowanie i połączenie bloków bieżnika zapewnione zostało bezpieczeństwo zbieżności oraz duża siła hamowania na oblodzonych drogach.

Rowek klifowy
Rowek klifowy maksymalizuje efekt krawędziowy na śniegu na ścianie rowka.

Struktura opony

Szerokie pasy stalowe o dużej wytrzymałości
Poprawiona wytrzymałość bieżnika zapewniająca lepszą sterowność oraz odporność na zużycie.

Konstrukcja stopki o wysokiej wytrzymałości
Maksymalna sterowność, stabilność przy dużych prędkościach oraz trwałość.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Marka Hankook
Klasa RW06
Dimension 205/55 R16C 98/96T 6PR SBL
Szerokość 205
Profil opony 55
Construction type R
Rozmiar opony 16
Indeks nośności 98/96
Indeks prędkości (T)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Newsletter

Dowiaduj się jako pierwszy o nowościach, wyjątkowych ofertach oraz akcjach promocyjnych. Subskrybuj już teraz newsletter naszego sklepu Tirendo.pl