Obsługa klienta (Pn–Pt: 8–18):
+48 (0) 22 39 70 976
Pamiętaj: Opony zostaną dostarczone bez felg
(Widoczna na zdjęciu felga służy jedynie celom poglądowym.)

Michelin Alpin A4 185 / 65 15 92 T
185/65 R15 92T XL

Rozmiar opony
185/65 R15 92T  Edytuj 
Dostępność
dostępne
Opony
Opony zimowe Wi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość
T: Zatwierdzony do 190 km/h
EAN
3528708500471
Numer artykułu
R-221358
Etykieta opony
E C 70 dB
Ocena opinii klientów
(2054)
Najczęściej kupowane razem:
  • Cena całkowita:
    1.400,40
    1 x Michelin Alpin A4 185/65 R15 92T XL =
    321,10 zł
    1 x DeltiGrip Deltigrip eco - Quality Snow Chain for your car =
    116,00 zł
321,10 zł
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4-7 dni roboczych**
Prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni***
Ponad 10.000 opon w naszej ofercie

Michelin Alpin A4

Korzyści:

  • Ruszaj sprawniej o 10%
  • Hamuj krócej o 5%
  • Podróżuj o jeden sezon zimowy dłużej
  • Na lodzie, w śniegu i deszczu

Technologia:

  • BIEŻNIK MICHELIN FULL ACTIVE TREAD
  • Helio Compound +
  • WIEDZA I DOŚWIADCZENIE MICHELIN
  • ENERGOOSZCZĘDNOŚĆ

Opona Michelin z bieżnikiem ALPIN A4 należy do klasy premium. W oponie wykorzystano nowoczesną rzeźbą bieżnika określaną jako „Full Active Thread”. Michelin Alpin A4 to doskonała przyczepność na śniegu. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, opona dobrze sprawuje się nie tylko na lodzie, ale i na suchej nawierzchni. O wszechstronności tej opony świadczy także duży komfort podróżowania i niskie zużycie paliwa. Stabilność w trudnych zimowych zapewnia kierunkowa rzeźba bieżnika połączona z systemem lameli. Mieszanka użyta do produkcji opony zawiera krzemionkę i olej słonecznikowy. Gwarantuje to: elastyczność gumy w niskich temperaturach, większą trwałość i mniejsze spalanie paliwa.

Informacje  prawne:
(1) Średnio, w porównaniu do opony poprzedniej generacji, przy ruszaniu na oblodzonej lub zaśnieżonej nawierzchni. Dane na podstawie testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive w 2010 r. na oponach w rozmiarach 195/65 R 15 T i 205/55 R 16 H.
(2)  Średnio, w porównaniu do opony poprzedniej generacji, podczas hamowania na oblodzonej, zaśnieżonej lub mokrej nawierzchni. Dane na podstawie testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive w 2010 r. na oponach w rozmiarach 195/65 R 15 T i 205/55 R 16 H; inne testy przeprowadzono wewnętrznie.
(3) Opona MICHELIN Alpin jest średnio o 35% trwalsza od opon wiodących konkurentów dostępnych na rynku europejskim. Dane na podstawie testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD w latach 2010 i 2011 na oponach w rozmiarach 175/65 R 14 T, 195/65 R 15 T, 205/55 R 16 H i 225/45 R 17 V dostępnych i zakupionych na europejskim rynku detalicznym pod koniec roku 2009 i 2010.
(4) Pod kątem trwałości i efektywność energetycznej.
(5) Obliczeń dokonano na podstawie testów oporu toczenia przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive w latach 2008 i 2009.

Europejska Etykieta Opon

Wprowadzenie
Od pierwszego listopada 2012 roku wszystkie opony, wyprodukowane po pierwszym lipca 2012 roku, muszą posiadać Europejską Etykietę Opon.

Zalety
Nowa regulacja została wprowadzona, aby wspierać wydajność ekologiczną i ekonomiczną oraz zapewnić bezpieczeństwo na drodze.

Wady Etykieta opony daje klientowi większą orientację, ale obejmuje ona tylko 3 kryteria. W celu dokonania wyczerpującej oceny opony ważne są jeszcze inne cechy wydajnościowe, w szczególności przy wyszukiwaniu opon zimowych instytucje, takie jak ADAC przeprowadzają bardzo restrykcyjne testy.

Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że producent opon opatruje oponę etykietą dostarczając nam w ten sposób potrzebne informacje. Jeśli nie możesz jej znaleźć, wówczas producent albo nie udzielił informacji na ten temat, bądź artykuł został wyprodukowany przed lipcem 2012 roku. Opony wyprodukowane przed tym terminem nie muszą posiadać etykiety wydajnościowej. Dlatego w niektórych przypadkach jest możliwe otrzymanie opony bez etykiety.

Symbole
Klasyfikacja opon odbywa się zgodnie z następującymi cechami wydajnościowymi:
• Ekonomiczność (Litery od A do G)
• Przyczepność na mokrej nawierzchni (litery A do G)
• Poziom hałasu toczenia

Działaj
Kierowca kontroluje na samym końcu zużycie paliwa. Aby zredukować je na dłuższy czas i dbać o środowisko kierowcy powinni podczas przyspieszania posiadać świadomość ekologiczną oraz być bardziej ekonomiczni.

Regularna kontrola ciśnienia opony pomaga w zmniejszeniu oporu toczenia, redukuje utratę energii oraz pomaga w utrzymaniu optymalnej przyczepności na mokrych nawierzchniach. Aby zmniejszyć ryzyko wypadku i zagwarantować bezpieczeństwo innym uczestnikom ruchu drogowego, zawsze powinieneś zachowywać odpowiedni odstęp.

Więcej informacji: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Wybierz spośród szerokiej internetowej oferty lub zapytaj nas o radę. Nasi eksperci chętnie pomogą Ci wybrać pasujące opony z naszej palety produktów.

Wydajność energetyczna

Wydajność energetyczna jest podzielona na siedem różnych klas - od klasy A (najwyższa) do klasy G (najniższa). Opona posiadająca klasę A zużywa o 0,1 litra paliwa na 100 km niż opona, posiadająca klasę B. Decydującymi punktami przy wydajności energetycznej jest opór toczenia oraz tarcie podczas toczenia.

Opór toczenia
Opór toczenia jest to ruch na który działają siły przeciwne do kierunku toczenia i powstaje wskutek toczenia opony. Zależy on nie tylko od geometrii, lecz także od właściwości materiału, z którego opona została wykonana.

Średnia Przeciętna wartość znajduje się pomiędzy C und E. Klasy D nie stosuje się.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Przyczepność na mokrej nawierzchni określa, jak dobra jest skuteczność hamowania auta na mokrej nawierzchni. Ta cecha jest szczególnie istotna w przypadku opon letnich. Klasa A posiada najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz najkrótszą drogę hamowania. Klasa F oznacza niższy poziom bezpieczeństwa i najdłuższą drogę hamowania.

KIasy przyczepności na mokrej nawierzchni opierają się na jazdach testowych na mokrej nawierzchni przy prędkościach ok. 80 km/h. Różnica między drogami hamowania pojedynczych opon wynosi 1-3 m na klasę. Różnica między klasą A a klasą F wynosi do 8 metrów.

Średnia Średnia wartość opon wynosi między klasą B i E. Klas D i G nie stosuje się.

Poziom hałasu toczenia opony

Symbol pokazuje poziom zewnętrznego hałasu toczenia w decybelach i jest przedstawiany za pomocą 3 fal. Jest widoczne, czy opona posiada zalecany poziom. Zewnętrzny poziom hałasu toczenia nie ma nic wspólnego z poziomem hałasu wewnątrz pojazdu.

Ciągły poziom ciśnienia akustycznego, który wynosi ponad 80 decybeli może spowodować uszczerbek na zdrowiu.

Symbol
Trzy fale dźwiękowe symbolizują najgorsze rezultaty. Te opony przekraczają maksymalny dopuszczalny limit. Dwie fale dźwiękowe oznaczają dopuszczalny poziom ciśnienia akustycznego. Opony posiadające jedną falę są o 3 decybele cichsze od dopuszczalnej wartości.

Michelin ALPIN A4 tyre review

Średnia na podstawie 2 054 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 19 367 166

03.05.2014 from Sebastian
bardzo dobra opona - polecam

Zobacz więcej recenzji

Michelin Alpin A4

Korzyści:

  • Ruszaj sprawniej o 10%
  • Hamuj krócej o 5%
  • Podróżuj o jeden sezon zimowy dłużej
  • Na lodzie, w śniegu i deszczu

Technologia:

  • BIEŻNIK MICHELIN FULL ACTIVE TREAD
  • Helio Compound +
  • WIEDZA I DOŚWIADCZENIE MICHELIN
  • ENERGOOSZCZĘDNOŚĆ

Opona Michelin z bieżnikiem ALPIN A4 należy do klasy premium. W oponie wykorzystano nowoczesną rzeźbą bieżnika określaną jako „Full Active Thread”. Michelin Alpin A4 to doskonała przyczepność na śniegu. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, opona dobrze sprawuje się nie tylko na lodzie, ale i na suchej nawierzchni. O wszechstronności tej opony świadczy także duży komfort podróżowania i niskie zużycie paliwa. Stabilność w trudnych zimowych zapewnia kierunkowa rzeźba bieżnika połączona z systemem lameli. Mieszanka użyta do produkcji opony zawiera krzemionkę i olej słonecznikowy. Gwarantuje to: elastyczność gumy w niskich temperaturach, większą trwałość i mniejsze spalanie paliwa.

Informacje  prawne:
(1) Średnio, w porównaniu do opony poprzedniej generacji, przy ruszaniu na oblodzonej lub zaśnieżonej nawierzchni. Dane na podstawie testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive w 2010 r. na oponach w rozmiarach 195/65 R 15 T i 205/55 R 16 H.
(2)  Średnio, w porównaniu do opony poprzedniej generacji, podczas hamowania na oblodzonej, zaśnieżonej lub mokrej nawierzchni. Dane na podstawie testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive w 2010 r. na oponach w rozmiarach 195/65 R 15 T i 205/55 R 16 H; inne testy przeprowadzono wewnętrznie.
(3) Opona MICHELIN Alpin jest średnio o 35% trwalsza od opon wiodących konkurentów dostępnych na rynku europejskim. Dane na podstawie testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD w latach 2010 i 2011 na oponach w rozmiarach 175/65 R 14 T, 195/65 R 15 T, 205/55 R 16 H i 225/45 R 17 V dostępnych i zakupionych na europejskim rynku detalicznym pod koniec roku 2009 i 2010.
(4) Pod kątem trwałości i efektywność energetycznej.
(5) Obliczeń dokonano na podstawie testów oporu toczenia przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive w latach 2008 i 2009.

Michelin – Zawiozą Cię wszędzie

Wizja założycieli, Edouarda i André Michelin, od ponad 125 lat określa rozwój marki MICHELIN: uczynienie przemieszczania się pojazdami możliwie najprostszym, bezpiecznym oraz wygodnym – początkowo dzięki innowacyjnym oponom i kołom, następnie z pomocą planów miast, przewodników turystycznych, a także dzięki przyczynieniu się do polepszenia infrastruktury komunikacyjnej. Do tego doliczyć należy ogromne zaangażowanie w środowisko, gdyż nowoczesne podróżowanie powinno być ekologiczne i tym samym nieuciążliwe dla Ziemi.

Grupa Michelin produkuje rocznie ponad 178 milionów opon w 68 fabrykach rozmieszczonych w 17 krajach i dysponuje punktami dystrybucji w ponad 170 państwach. Oferta produktów jest szeroka: od opon rowerowych poprzez opony osobowe, ciężarowe, motocyklowe, rolnicze a na 5 tonowych oponach do ciężkich maszyn budowlanych kończąc. Michelin zatrudnia na całym świecie 111 700 pracowników i posiada jeden z najstarszych oraz najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych – słynnego ludzika Michelin.

Zorientowanie na cel oraz stały rozwój: MICHELIN Total Performance

Podczas opracowywania nowych produktów, firmie Michelin konsekwentnie przyświeca hasło “MICHELIN Total Performance”. Oznacza ono ogromne zaangażowanie, by nieprzerwanie łączyć w jednej oponie wiele osiągnięć technicznych. Tą filozofię producent opon wyznaje zarówno przy opracowywaniu produktów seryjnych, jak też w sporcie motorowym. Liczne technologiczne innowacje przyczyniają się do odciążenia środowiska, kierowcy oraz przedsiębiorstwa. Niewidoczne gołym okiem właściwości, ukryte w osnowie, profilu oraz mieszance, pozwalają oponom MICHELIN ukazać ich cały potencjał w trakcie użytkowania: oferują wysoką przyczepność, długie przebiegi, a dzięki niewielkim oporom toczenia wpływają na obniżenie zużycia paliwa.

Aby jeszcze dokładniej zrozumieć warunki, na jakie wystawione są opony podczas codziennej eksploatacji, Michelin rozpoczął latem 2014 roku wyjątkowy projekt badawczy Road Usage Lab. Pojazdy ponad 3.000 europejskich kierowców wyposażone zostały w specjalne urządzenia pomiarowe, które rejestrują dane o użytkowaniu. Zebrane w ten sposób informacje służą opracowywaniu przyszłych opon, aby dzięki temu z jeszcze większą dokładnością dopasować się do potrzeb kierowców..

*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.
***Felgi oraz koła kompletne nie są objęte darmową dostawą (9,90 EUR za koło/felgę).
x
Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
OK
Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
OK