Nokian
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Nokian

Nokian Hakkapeliitta Truck F 315/70 R22.5 152/148M podwójnie oznaczone 154/150L

Nokian

Nokian Hakkapeliitta Truck F 315/70 R22.5 152/148M podwójnie oznaczone 154/150L

Nokian - Producent opon z Finlandii specjalizujący się w oponach zimowych. Opony bardzo dobrej jakości.

Rozmiar opony
315/70 R22.5 152/148M podwójnie oznaczone 154/150L 
Dostępność:
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Opony:
Opony zimoweWi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość:
M: Zatwierdzony do 130 km/h
EAN:
6419440750224
Numer artykułu:
R-222014
Etykieta opony:
W przyoadku pytań lub innych spraw skontaktuj się z nami info​@tirendo.pl
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Etykieta opony
  • Dane techniczne

Stworzone do trudnych warunków i profesjonalnej jazdy

Niezawodna opona zimowa do stosowania na średnich i długich dystansach. Skuteczna przyczepność, absolutna wytrzymałość oraz ekonomiczna jazda w ekstremalnych warunkach. Stabilność i precyzyjna reakcja na ruchy kierownicy.
Nokian Hakkapeliitta Truck jest oponą przednią przeznaczoną do trudnej jazdy dla najbardziej wymagających. Zgodnie z silną tradycją Hakkapeliitta, ta nowa opona na oś prowadzącą jest kolejną manifestacją doświadczenia i kluczowych osiągnięć firmy Nokian Tyres, czyli przede wszystkim wszechstronnej znajomości warunków zimowych.
Od początku trwania prac nad rozwojem produktu przyświecał nam ambitny i odważny cel: Stworzyć najlepszą na świecie oponę zimową na oś prowadzącą. Profesjonalnym kierowcom gwarantuje ona znakomitą przyczepność, niezrównaną wytrzymałość oraz ekonomiczną jazdę. Opona Nokian Hakkapeliitta Truck F zaprojektowana została w szczególności z myślą o gwałtownie zmieniających się i trudnych do przewidzenia warunkach zimowych.
Nokian Hakkapeliitta Truck F jest mocną, wielofunkcyjną oponą, niezawodną w podróżach na średnich i długich dystansach.
Znakomicie się sprawdza na drogach głównych, ale tak samo dobrze radzi sobie z wyzwaniami małych krętych ulic czy odległych dróg leśnych.

Absolutna przyczepność dzięki lamelom

Stworzony w fabryce opon na Północy system spiralnych lameli nadaje oponie przedniej unikalne właściwości pod względem przyczepności. Dzięki gęstej siatce nacięć, w szczególności nacięć wzdłużnych, nowa opona osiąga nawet o 15% lepszą przyczepność boczną na lodzie i ubitym śniegu niż jej poprzedniczka.
Dno rowków bieżnika nowej opony na oś sterującą skonstruowane jest w taki sposób, aby uniemożliwić przedostawanie się do nich małych kamyków, żwiru czy odprysków z powierzchni drogi. Układ dna rowków oraz system do usuwania kamieni zapobiegają osadzaniu się na oponie różnorodnych drobinek. Zabezpieczanie opony w ten sposób przed przedostawaniem się ostrych kamieni, które mogłyby ją uszkodzić, może znacznie wydłużyć jej żywotność oraz umożliwić ponowne jej bieżnikowanie.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Marka Nokian
Klasa Hakkapeliitta Truck F
Dimension 315/70 R22.5 152/148M podwójnie oznaczone 154/150L
Szerokość 315
Profil opony 70
Construction type R
Rozmiar opony 22.5
Indeks nośności 152/148
Indeks prędkości (M)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Newsletter

Dowiaduj się jako pierwszy o nowościach, wyjątkowych ofertach oraz akcjach promocyjnych. Subskrybuj już teraz newsletter naszego sklepu Tirendo.pl