Opony nowe czy używane | dostawa i zwrot GRATIS | Tirendo.pl

Opony nowe czy używane?

Opony nowe czy używane?

Pytanie jaki rodzaj opon zakupić nie jest związany tylko z ich parametrami technicznymi. Dzięki niesamowitemu rozwojowi aukcji internetowych, musimy również dokonać wyboru: opony nowe czy opony używane. Na polskich portalach aukcyjnych można znaleźć tysiące ogłoszeń sprzedaży opon używanych, kuszą one klientów bardzo atrakcyjnymi cenami. Czy jest to jednak odpowiednie rozwiązanie? Głównym problemem przy zakupie opon używanych, jest niewiedza co tak naprawdę kupujemy. Opony używane są pozbawione najczęściej gwarancji, sprzedawcy nie zapewniają nam też pełnej wiedzy o wcześniejszych warunkach użytkowaniu lub o wadach, które dane opony posiadają. Większość przeciętnych kierowców nie posiada również niezbędnej wiedzy i sprzętu aby sprawdzić stan kupowanego ogumienia.

Najczęściej występujące wady opon używanych:

  1. Zniszczone podczas montażu- opony bardzo atrakcyjnie wyglądające na zdjęciach „prawie jak nowe opony”.Najczęściej są to opony typu runflat, którym uszkodzono stopkę podczas nieumiejętnego montażu. Takie opony mogą się okazać złą inwestycją ponieważ nadają się tylko do wyrzucenia.

  2. Stare- opony posiadające odpowiednią głębokość bieżnika ale najczęściej stare. Bardzo ważnym elementem przy zakupie opon jest sprawdzenie ich daty produkcji DOT. Nieużywane opony do 3 lat od daty produkcji mogą być sprzedawane jako pełnowartościowe i nowe opony. Najpóźniej po 10 latach od daty produkcji należy wyrzucić oponę.

  3. Zużyte- jednym z ważniejszych elementów podlegających ocenie jest stopień i równomierność zużycia opony. W wielu krajach głębokość bieżnika jest regulowana prawnie. Nowe opony posiadają bieżnik o głębokości od 8 do 10 mm. Specjaliści uważają że minimalna głębokość bieżnika to 4 mm.

  4. Źle przechowywane- opony, które przez dłuższy czas były poddane oddziaływaniu niekorzystnych warunków tj. promieniowanie UV, nieodpowiednia pogoda i wilgotność powietrza. Kontakt z chemikaliami lub benzną, substancjami oleistymi. Opony takie mogą nie nadawać się do dalszego użytkowania.

  5. Inne- Komplet opon, który... nie jest kompletem. Właściwości jezdne kompletu złożonego z kół zapasowych kilku innych pojazdów oraz znaczne różnice w wieku i miejscu produkcji nie zapewniają kierowcy odpowiednich parametrów jazdy.

  6. Wyząbkowanie- usterka nie zagrażająca bezpieczeństwu ale znacznie zmniejszająca komfort jazdy, poprzez zwiększenie głośności danej opony.

Podsumowując jeżeli nie znamy się na oponach i nie chcemy ryzykować bezpieczeństwem swoim i swoich bliskich powinniśmy zaopatrzyć się w nowe opony. Ponieważ używane opony to wielka niewiadoma.


Potrzebujesz nowych opon? Najszybciej znajdziesz odpowiedni model przy pomocy naszego konfiguratora!