Różne typy opon pasują do różnych rodzajów samochodów. Inne opony samochodowe mogą zostać zastosowane do aut typowo sportowych, inne do małych samochodów typu miejskiego, a jeszcze inne do rodzinnych mini busów.
175- szerokość opony
Szerokość opony jest mierzona pomiędzy jej dwiema bocznymi ścianami. Uznaje się, że jest o odległość pomiędzy jej skrajnymi, najbardziej wysuniętymi na zewnątrz punktami. W przypadku opony 175 65 r13 jej szerokość wynosi 175 mm (szerokość opon zawsze jest podawana w milimetrach). Przyjmuje się, że jest to średnia wielkość wśród opon dostępnych na rynku. Najczęściej jest kupowana do niezbyt dużych samochodów miejskich, a szczególnie ich nowszych modeli ze średniej wielkości silnikami. Opony 175 65 r13 są trochę szersze niż najwęższe opony o podobnych parametrach, dzięki czemu charakteryzują się znacznie lepszą przyczepnością do podłoża, którą bez trudu zachowują nawet w niezbyt sprzyjających warunkach atmosferycznych.
65- profil opony
Profil opony to zależność procentowa pomiędzy jej wysokością a szerokością. W przypadku opony 175 65 r13 wysokość stanowi 65 % jej szerokości, a więc wynosi niecałe 114 milimetrów. Niższy profil opony pozwala jej sprostać wymaganiom samochodów o względnie nowoczesnych silnikach i jednocześnie tych o trochę większej mocy. W przypadku takich aut opona o szerokości 175 milimetrów pozwoli na zachowanie dobrej przyczepności na drodze, również na zakrętach, oraz przy poruszaniu się samochodu z dużą prędkością. Ze względu na swoje zalety jest niezwykle popularna wśród kierowców.
r- budowa opony
Opony 175 65 r13 mają budowę radialną. Oznacza to, że w warstwie kordu składają się z włókien, które są ułożone pod kątem 90 stopni względem środkowej linii bieżnika. Opony radialne są o wiele bardziej sztywne i jednocześnie niezwykle elastyczne, dzięki czemu zapewniają bardzo dobrą przyczepność pojazdu nawet w sytuacji, gdy rozwija on dużą prędkość.
13- średnica felgi
Średnica felgi, na której montowane są tego typy opony, wynosi 13 cali. Jest to jedna z mniejszych felg montowanych obecnie w samochodach osobowych, charakterystyczna dla małych aut typu miejskiego.