Każda opona na ścianie bocznej posiada specjalną grupę znaków. Ich odczytanie jest bardzo proste. To oznaczenie opon pozwalan na poznanie wszystkiech najważniejszych parametrów ogumienia, takich jak wielkość, szerokość, wysokość itp. Dokładne poznanie tych cech pozwoli na określenie przeznaczenia i trwałości danego modelu.
225 - szerokość
Pierwsza liczba w opisie ogumienia symbolizuje wielkość zwaną szerokością przekroju. Informuje nas ona, jaka jest odległość pomiędzy skrajnym punktem ściany zewnętrznej, a najdalszym punktem ściany wewnętrznej. Wartość tą przedstawia się w milimetrach i jest ona mierzona po nałożeniu opony na felgę. W przypadku wersji 225 50 r16, wielkość ta wynosi 225 mm. Wielu producentów tworzy opony samochodowe z takim oznaczeniem i szerokość może być trochę inna (dla każdego producenta) niż symbol znajdujący się na bocznej ścianie, jednak nie jest to ogromna różnica.
50 - wysokość boku
Druga wartość, to wielkość profilu wyrażona w procentach. Jest to stosunek wysokości do szerokości i w przypadku wersji 225 50 r16 wynosi on 50% z 225 mm. Na podstawie tych informacji można określić rzeczywistą wysokość boku, która wynosi 112,5 mm. Jest to opona niskoprofilowa (wartości profilu dla tych opon mieszczą się w granicy 40-50%).
R - konstrukcja
Trzecim oznaczeniem nie jest liczba, tylko litera R symbolizująca radialną konstrukcję ogumienia. Włókna w takiej oponie ułożone są prostopadle do kierunku, w którym pojazd się porusza. Model 225 50 r16 jest oponą radialną posiadającą włókna ułożone w sposób określony powyżej.
16 - wielkość felgi
Na końcu opisu producent umieszcza sugerowaną średnicę felgi wyrażoną w calach. Oznacza to, że oponę 225 50 r16 zakłada się wyłącznie na felgę o średnicy 16 cali, czyli 40,64 cm.