W europejskich przepisach ECE-R30 ustalono, że każdy rodzaj ogumienia dostępny w sprzedaży na rynku europejskim powinien być oznakowany, w taki sposób żeby klient zainteresowany kupnem poznał najważniejsze parametry oraz przeznaczenie danego modelu opony samochodowej. Dzięki czterem małym elementom umieszczonym na boku produktu, można dowiedzieć się o nim bardzo wiele.
225 - szerokość przekroju
Pierwsza liczba, to szerokość opony wyrażana w milimetrach. Zawsze należy ją mierzyć po nałożeniu ogumienia na felgę. Jest to odległość mierzona od najdalej wysuniętego punktu na ścianie zewnętrznej do najdalszego punktu ściany wewnętrznej. Szerokość może być trochę mniejsza lub większa od tej podanej na bocznej ścianie (zależy to od przedsiębiorstwa odpowiedzialnego za dystrybucję produktu). W przypadku modelu 225 60 r17 wartość ta wynosi 225mm.
60 - procentowa wielkość profilu
Wysokość bocznej ściany mierzy się również w milimetrach, jednak na oznaczeniach widnieje mniejsza cyfra symbolizująca procent wyciągany z szerokości przekroju. Oznacza to, że aby poznać wysokość profilu modelu 225 60 r17, należy obliczyć 60% z 225mm, co daje 135mm. Opony niskoprofilowe mają niższe wartości, a pełne profile pozbawione są tego typu oznakowania (w ich przypadku ciąg znaków na bocznej ścianie jest krótszy).
R - włókna ułożone radialnie
Opony zbudowane są z włókien. Jeśli na bocznej ścianie widnieje symbol R, to oznacza on, że włókna te leżą prostopadle do kierunku jazdy. Ogumienie 225 60 r17 posiada taką budowę, więc można je nazwać oponą radialną, tak jak 98% produktów tego typu sprzedawanych na świecie.
17 - rozmiar felgi
Ostatnia liczba zawsze odnosi się do wielkości felgi, na którą nakładana jest dana opona. Jest to wielkość wyrażona w calach (1 cal, to 2,54 cm). Na podstawie opisu 225 60 r17 można stwierdzić, że ogumienie jest dopasowane do felg o średnicy 17 cali, czyli 43,18 cm.