Vredestein
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Vredestein

Vredestein Ultrac Sessanta 295/30 ZR19 (100Y) XL

Vredestein

Vredestein Ultrac Sessanta 295/30 ZR19 (100Y) XL

Vredestein - Holenderski producent opon Vredestein Banden B.V. wyróżnia się stylowym wyglądem oraz wysoką jakością produktów. Projektowaniem wzorów bieżników zajmuje się słynne włoskie studio Giugario Design. Vredestein produkuje również opony do samochodów zabytkowych.

Rozmiar opony
295/30 ZR19 (100Y) XL 
Dostępność:
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Opony:
Opony letnieSo
Prędkość:
(Y): Zatwierdzony ponad 300 km/h
EAN:
8714692174285
Numer artykułu:
R-147208
Etykieta opony:
Klasy wydajnościowe firmy Delticom:
Ocena opinii klientów:
(26)
W przyoadku pytań lub innych spraw skontaktuj się z nami info​@tirendo.pl
aktualnie produkt jest niedostępny w naszym magazynie
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Etykieta opony
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne
  • Wideo

Opona Ultrac Sessanta jest jednym z asów firmy Vredestein w segmencie opon Ultra High Performance (UHP). Sessanta powstała na bazie opony Ultrac. Jednak jej konstrukcja została jeszcze bardziej zoptymalizowana, by zapewnić bardzo dobrą sterowność i trzymanie się drogi. Firma Giugiaro Design nadała oponie Ultrac Sessanta rewolucyjny wygląd, z liniową rzeźbą bieżnika, która uwidacznia, że właściwości jezdne są najważniejsze. Nazwa „Sessanta” nawiązuje do 60 rocznicy powstania zakładu firmy Vredestein w Enschede. Jako wyraz wdzięczności za długotrwałą i unikalną współpracę z firmą Giugiaro Design, słowo „sześćdziesiąt” zapisano w języku włoskim („Sessanta”).

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

ULTRACSESSANTA tyre review

Średnia na podstawie 1 011 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 12 799
10.02.2016 from Andrzej
Poza tym bardzo ³adnie wyglada!
02.09.2015 from Wojtek
Bardzo dobra opona super wygl¹da i fajnie jeŸdzi, gor¹co polecam.
15.08.2015 from zeus
Przejecha³em dwa sezony na tych oponach i szczerze mogê poleciæ ka¿demu. Moc 237 KM nie robi na nich wiêkszego wra¿enia. Sprawdzaj¹ siê w ka¿dych warunkach, nawet na torze.
14.08.2014 from Mietek
Super opona do szybszej jazdy.Mia³em opony TOYO, ale sessanta s¹ oponami o mniejszym ha³asie i bardzo dobre do jazdy w deszczu. POLECAM
Zobacz więcej recenzji
Marka Vredestein
Klasa Ultrac Sessanta
Dimension 295/30 ZR19 (100Y) XL
Szerokość 295
Profil opony 30
Construction type ZR
Rozmiar opony 19
Indeks nośności 100
Indeks prędkości ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Newsletter

Dowiaduj się jako pierwszy o nowościach, wyjątkowych ofertach oraz akcjach promocyjnych. Subskrybuj już teraz newsletter naszego sklepu Tirendo.pl