Continental
Pamiętaj: Opony zostaną dostarczone bez felg
(Widoczna na zdjęciu felga służy jedynie celom poglądowym.)
Continental

Continental ContiEcoContact 5 205/55 R17 91V

Continental

Continental ContiEcoContact 5 205/55 R17 91V

Continental - Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa.

Rozmiar opony: 205/55 R17 91V 
Dostępność: dostępne
Opony: Opony letnieSo
Prędkość: V: Zatwierdzony do 240 km/h
EAN: 4019238022889
Numer artykułu: R-379794
Etykieta opony: Opór toczenia B Przyczepność na mokrej nawierzchni B Poziom hałasu toczenia 71dB
Klasy wydajnościowe firmy Delticom:
Ocena opinii klientów:
(1)
W przyoadku pytań lub innych spraw skontaktuj się z nami info​@tirendo.pl
tylko
470,70 zł
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot***
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych
  • Opis
  • Etykieta opony
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska:ContiEcoContact 5.

Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich elementów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest wynikiem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika poprawia charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści sprawia, że nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.

Szczegóły techniczne:

• Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są precyzyjnie dopasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność surowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

• Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z reguły negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla firmy Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model innowacyjnych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zmniejsza on wewnętrzny ruch chemicznych komponentów mieszanki a przez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się znacznie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.

• Optymalne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Aby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi szybko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

• Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający istotne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wykonany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zmniejszającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Wynikiem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy idealnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej elastyczna w części ściany bocznej, nie tracąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.

Zalety:

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
• Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym.
• Optymalne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach.



Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci

Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci

Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych.
Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.

Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).

Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd.
Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.

Continental ContiEcoContact 5 tyre review

Średnia na podstawie 1 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 466 660
24.09.2019 from Patryk
Po kilkuletnim używaniu tych opon założonych jako fabryczne za największą zaletę uznaję ekonomię, i to w obu aspektach: 1) bardzo nikłe zużycie. Nawet teraz, gdy będę już wymieniał, to bardziej ze strachu o ich stan wewnętrzny po różnych obcierkach, a nie ze względu na bieżnik, który nadal jest OK. 2) niskie opory toczenia, które widzę po niskim spalaniu mojego samochodu; nie mam może porównania, ale nie sądzę, aby przy złych oponach dało się schodzić do 5 litrów dużym samochodem (6 przy nieco szybszej jeździe autostradą). Ale nie brakuje też minusów. Za największy uważam głośność. Zimówki Nokian okazały się znacznie cichsze od tych letnich. Nie mam nic do zarzucenia jeśli chodzi o przyczepność. Co prawda jeżdżę ostrożnie i na mokrym nigdy nie doprowadziłem do żadnej ekstremalnej sytuacji, ale też nigdy nic niepokojącego się nie działo z przyczepnością. Natomiast na suchym pozwalałem sobie czasem na więcej i też było ok. Kilka hamowań awaryjnych, w tym takie autostradowe ze 150 do zera się zdarzyło i opony (jak i hamulce) zdały egzamin. A raz przed przejściem musiałem zahamować z 40 do 0 i w tył wjechał mi... Audi A5...
Zobacz więcej recenzji
Marka Continental
Sezon
Klasa ContiEcoContact 5
Dimension 205/55 R17 91V
Szerokość 205
Profil opony 55
Construction type R
Rozmiar opony 17
Indeks nośności 91
Indeks prędkości (V)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.
***Felgi oraz koła kompletne nie są objęte darmową dostawą (49 zł za koło/felgę).
Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
OK