Aby poznać przeznaczenie, wielkość oraz inne ważne parametry opony, należy spojrzeć na jej boczną ścianę. Umieszczone jest tam przez producenta specjalne oznaczenie opony. Symbole te są takie same na ogumieniu z całej Europy i są one zgodne z europejskimi przepisami ECE-R 30 regulującymi sprawę oznakowania produktów oponiarskich.
225 - szerokość
Pierwszą liczbą jest tak zwana szerokość przekroju mierzona w milimetrach. W zależności od rozmiaru ogumienia, wielkość ta rośnie lub maleje co 10 mm. Należy pamiętać, że wartość ta może delikatnie odbiegać od wskazania przedstawionego na ogumieniu (w zależności od producenta). Liczba 225 w opisie 225 60 r18 mówi o tym, że odległość dzieląca dwa skrajne punkty na ścianach bocznych (zewnętrzna i wewnętrzna) wynosi 225 mm.
60 - profil
Na drugim miejscu znajduje się liczba symbolizująca procentowy stosunek profilu do szerokości. Im większa jest ta wartość, tym wyższy jest bok opony. W przypadku modelu 225 60 r18, profil opony to 60% z 225 mm, czyli po przeliczeniu daje to 135 mm. Pełnoprofilowe ogumienie jest pozbawione tej wartości w swoim opisie.
R - budowa
Litera R jest symbolem opony radialnej, w której włókna biegną promieniście, czyli prostopadle do kierunku, w którym pojazd się porusza. Na podstawie opisu 225 60 r18 można stwierdzić, że jest to opony samochodowe o budowie radialnej, ponieważ oznaczenie posiada literę R. Jest to najpopularniejszy typ ogumienia dostępny na rynku.
18 - średnica felgi
Daną oponę można nakładać wyłącznie na felgi o określonym rozmiarze (montaż na większych lub mniejszych felgach jest najzwyczajniej w świecie niemożliwy). Na końcu każdego opisu ogumienia podana jest informacja na temat wyrażonej w calach średnicy felgi. Oznacza to, że model 225 60 r18 można nałożyć na felgę mającą 18 cali średnicy (45,72 cm).