Obsługa klienta (Pn–Pt: 8–18): +48 (0) 22 39 70 976
test opon motocyklowych

Test opon motocyklowych 2014

Opony motocyklowe sportowo-turystyczne

Opony sportowo-turystyczne są kompromisem pomiędzy oponami o czysto sportowym charakterze, a tymi stosowanymi przez motocyklistów na co dzień. Łączą w sobie zalety obu typów i są użytkowane przez kierowców o różnorodnych stylach jazdy. Pozwalają zarówno na rozwijanie dużych prędkości, co zazwyczaj jest atrybutem opon sportowych, ale sprawdzają się także świetnie na wszystkich typach nawierzchni, w warunkach mokrych, jak i suchych. Mają naturalnie na celu zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, bez pozbawiania kierowcy możliwości rozwijania dużych prędkości.

W ostatnich latach opony touringowe zdobyły sobie wielu zwolenników. Ich walory sportowe były wysoce cenione zarówno przez użytkowników, jak i producentów. Opisywany rodzaj opon motocyklowych uzyskał dobre wyniki w niskich temperaturach oraz na mokrej nawierzchni. Opony te zaprezentowały swoją klasę i dlatego są wybierane częściej niż opony sportowe.

Główną zaletą tych opon jest ich szeroka uniwersalność i długowieczność. Zapewniają poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w trasie, bez względu na niekorzystne warunki atmosferyczne, takie jak deszcz. Opony te posiadają przeważnie zmaksymalizowane wysokie stężenie krzemionki w kauczuku. Zastosowanie tej technologii podwójnej mieszanki w wielu obecnych oponach tylnych zapewnia powolne zużywanie i zwiększenie trwałości opon, co jest niezbędną cechą dla fanów długich motocyklowych podróży.

Wpływ technologi z opon wyścigowych jest niezaprzeczalnie widoczny w ostatnich modelach opon touringowych. Twardsza guma na bieżniku gwarantuje wolniejsze zużywanie oraz niższe opory toczenia. Zastosowanie bardziej miękkiej opony na ramionach pozwala na zwinniejsze ruch w zakrętach oraz na mokrej nawierzchni.

Test opon motocyklowych 2014

Niemiecki magazyn poświęcony tematyce motocyklowej MOTORRAD również w 2014 roku przetestował różne opony touringowe i dokładnie zbadał ich właściwości w różnych warunkach drogowych. Pod uwagę wzięto siedem modeli opon motocyklowych o sportowo-turystycznym charakterze i wypróbowano ich wydajność na motocyklu Honda CB 1000 R. Testom poddano opony w rozmiarach 120/70 ZR 17 oraz 180/55 ZR 17. Badano cechy jezdne, takie jak stabilność jazdy, wytrzymałość na zakrętach, odporność na nierówności czy precyzja kierowania. Jazdy testowe odbywały się na różnych typach dróg, zarówno na drogach nieutwardzanych, jak i na autostradach. Istotne dla ekipy testującej było sprawdzenie, jak zachowują się poszczególne opony nie tylko na różnych nawierzchniach, ale także w rożnych warunkach pogodowych. Starano się wskazać optymalną prędkość dla każdego kompletu, przy której sterowność i komfort prowadzenia jest najwyższy. Ustalono także, które ogumienie najlepiej sprawdza się w momencie ekstremalnego pochylenia i w momencie prostowania.

Poniżej prezentujemy szczegółowe rezultaty tegorocznych testów, z dokładnym opisem poszczególnych opon.

Test opon motocyklowych 2014: szczegółowe wyniki

Miejsce Model Kliknij,
aby zobaczyć opis
Wynik
totalny
Nawierzchnia
sucha
Nawierzchnia
mokra
#1 Michelin Pilot Road 4 Więcej informacji 225 131 94
#2 Continental Road Attack 2 EVO więcej informacji 220 136 84
#3 Pirelli Angel GT więcej informacji 220 136 84
#4 Bridgestone BT T 30 więcej informacji 214 130 84
#5 Dunlop Roadsmart 2 więcej informacji 214 128 86
#6 Metzeler Roadtec Z8 Interact więcej informacji 212 128 84
#7 Avon Storm 3D X M więcej informacji 188 124 64

Test opon motocyklowych 2013

Niemiecki magazyn Motorrad wybrał sześć najnowszych modeli i przetestował według różnych kryteriów porównawczych w 2013 roku. Nowa generacja opon była testowana na torze Goodyear-Dunlop Mireval. Testy przeprowadzano na mokrej oraz suchej nawierzchni. Testowano również zachowanie opon w różnych typach dróg (autostrada, strome drogi, drogi podrzędne). Motocyklem testowym był Suzuki Bandit 1250 S. W badaniu zwrócono uwagę na takie aspekty jak: stabilność w zakrętach, przyczepność na prostej drodze na suchej i mokrej nawierzchni, precyzję pokonywania zakrętów oraz nośność opon.

Test opon motocyklowych 2013: szczegółowe wyniki

Miejsce Model Kliknij,
aby zobaczyć opis
Wynik
totalny
Nawierzchnia
sucha
Nawierzchnia
mokra
#1 Pirelli Angel GT więcej informacji 222 131 91
#2 Bridgestone BT T 30 więcej informacji 215 130 85
#2 Metzeler Roadtec Z8 Interact więcej informacji 215 127 88
#4 Continental Road Attack 2 więcej informacji 212 134 78
#4 Dunlop Roadsmart 2 więcej informacji 212 127 85
#4 Michelin Pilot Road 3 więcej informacji 212 121 91

Potrzebujesz nowych opon? Najszybciej znajdziesz odpowiedni model przy pomocy naszego konfiguratora!






x

Tirendo.pl używa cookies aby zapewnić Ci najwyższą jakość wyświetlanej strony. Odwiedzając naszą stronę wyrażasz zgodę na używanie cookies.

OK Więcej informacji