Opony sportowo-turystyczne są kompromisem pomiędzy oponami o czysto sportowym charakterze, a tymi stosowanymi przez motocyklistów na co dzień. Łączą w sobie zalety obu typów i są użytkowane przez kierowców o różnorodnych stylach jazdy. Pozwalają zarówno na rozwijanie dużych prędkości, co zazwyczaj jest atrybutem opon sportowych, ale sprawdzają się także świetnie na wszystkich typach nawierzchni, w warunkach mokrych, jak i suchych. Mają naturalnie na celu zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, bez pozbawiania kierowcy możliwości rozwijania dużych prędkości.
W ostatnich latach opony touringowe zdobyły sobie wielu zwolenników. Ich walory sportowe były wysoce cenione zarówno przez użytkowników, jak i producentów. Opisywany rodzaj opon motocyklowych uzyskał dobre wyniki w niskich temperaturach oraz na mokrej nawierzchni. Opony te zaprezentowały swoją klasę i dlatego są wybierane częściej niż opony sportowe.
Główną zaletą tych opon jest ich szeroka uniwersalność i długowieczność. Zapewniają poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w trasie, bez względu na niekorzystne warunki atmosferyczne, takie jak deszcz. Opony te posiadają przeważnie zmaksymalizowane wysokie stężenie krzemionki w kauczuku. Zastosowanie tej technologii podwójnej mieszanki w wielu obecnych oponach tylnych zapewnia powolne zużywanie i zwiększenie trwałości opon, co jest niezbędną cechą dla fanów długich motocyklowych podróży.
Wpływ technologi z opon wyścigowych jest niezaprzeczalnie widoczny w ostatnich modelach opon touringowych. Twardsza guma na bieżniku gwarantuje wolniejsze zużywanie oraz niższe opory toczenia. Zastosowanie bardziej miękkiej opony na ramionach pozwala na zwinniejsze ruch w zakrętach oraz na mokrej nawierzchni.
Kliknij i zobacz szczegółowe
wyniki testów opon motocyklowych 2014
Ocena | Model |
---|---|
#1 | Michelin Pilot Road 4 |
#2 | Continental Contiroadattack 2 EVO |
#3 | Pirelli Angel GT |
#4 | Bridgestone BT T30 |
#5 | Dunlop Sportmax Roadsmart 2 |
#6 | Metzeler Roadtec Z8 |
#7 | Avon Storm 3D X M |
Niemiecki magazyn poświęcony tematyce motocyklowej MOTORRAD również w 2014 roku przetestował różne opony touringowe i dokładnie zbadał ich właściwości w różnych warunkach drogowych. Pod uwagę wzięto siedem modeli opon motocyklowych o sportowo-turystycznym charakterze i wypróbowano ich wydajność na motocyklu Honda CB 1000 R. Testom poddano opony w rozmiarach 120/70 ZR 17 oraz 180/55 ZR 17. Badano cechy jezdne, takie jak stabilność jazdy, wytrzymałość na zakrętach, odporność na nierówności czy precyzja kierowania. Jazdy testowe odbywały się na różnych typach dróg, zarówno na drogach nieutwardzanych, jak i na autostradach. Istotne dla ekipy testującej było sprawdzenie, jak zachowują się poszczególne opony nie tylko na różnych nawierzchniach, ale także w rożnych warunkach pogodowych. Starano się wskazać optymalną prędkość dla każdego kompletu, przy której sterowność i komfort prowadzenia jest najwyższy. Ustalono także, które ogumienie najlepiej sprawdza się w momencie ekstremalnego pochylenia i w momencie prostowania.
Poniżej prezentujemy szczegółowe rezultaty tegorocznych testów, z dokładnym opisem poszczególnych opon.
Miejsce | Model | Kliknij, aby zobaczyć opis |
Wynik totalny |
Nawierzchnia sucha |
Nawierzchnia mokra |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
#1 | Michelin Pilot Road 4 | Więcej informacji | 225 | 131 | 94 | |||
![]() |
Tegorocznym zwycięzcą testów zostały opony Michelin Pilot Road 4, które wypadły szczególnie dobrze na mokrych nawierzchniach. Charakteryzują się one wysokim poziomem stabilności podczas manewru skrętu i świetną przyczepnością w czasie pochylenia. Opony Michelin uzyskały najwyższe noty zarówno na drogach nieutwardzanych, jak i na autostradach, uzyskując status opony bez słabych punktów!
|
|||||||
#2 | Continental Road Attack 2 EVO | więcej informacji | 220 | 136 | 84 | |||
![]() |
Opony Continental Road Attack zajęły drugie miejsce, uzyskując szczególnie dobre rezultaty na nawierzchniach suchych. Odznaczają się wyjątkową precyzją prowadzenia i stabilnością jazdy, są oponami bezpiecznymi i komfortowymi zwłaszcza na sezon letni.
|
|||||||
#3 | Pirelli Angel GT | więcej informacji | 220 | 136 | 84 | |||
![]() |
Opona Pirelli Angel GT zajęła wysokie trzecie miejsce. Te opony motocyklowe Pirelli o mocno sportowym charakterze charakteryzują się silną przyczepnością na zakrętach i wysoką stabilnością prowadzenia.
|
|||||||
#4 | Bridgestone BT T 30 | więcej informacji | 214 | 130 | 84 | |||
![]() |
Opony japońskiego producenta Bridgestone są odpowiednio wyważone i napewniają naturalna przyczepność i dostrojenie do różnych stylów jazdy. Charakteryzują się zwłaszcza wysokim poziomem stabilności jazdy, przez co są określone jako najlepszy towarzysz długich podróży.
|
|||||||
#5 | Dunlop Roadsmart 2 | więcej informacji | 214 | 128 | 86 | |||
![]() |
Dunlop Sportmax Roadsmart 2 to opony stworzone z myślą o motocyklach sportowych, rozwijających znaczne prędkości. Te opony Dunlop charakteryzują się wysoką wydajnością i stabilnością, zwłaszcza na zakrętach. Zapewniają optymalne prowadzenie i wysoki poziom przyczepności, szczególnie w pozycji pochylonej. Opona Dunlop Roadsmart 2 świetnie reaguje nawet na najlżejsze ruchy kierowcy.
|
|||||||
#6 | Metzeler Roadtec Z8 Interact | więcej informacji | 212 | 128 | 84 | |||
![]() |
Opona Metzeler Roadtec Z8 zapewnia świetną stabilność i przyczepność w różnych warunkach drogowych, a szczególnie na mokrej nawierzchni. Poprzez zastosowanie w mieszance gum krzemionki, opony te radzą sobie jeszcze lepiej, jeżeli chodzi o jazdę po śliskiej drodze. Nawet przy prędkości 170km/h opony te gwarantują bezpieczeństwo i komfort prowadzenia motocykla.
|
|||||||
#7 | Avon Storm 3D X M | więcej informacji | 188 | 124 | 64 | |||
![]() |
Opona Avon Storm 3D X M spisuje się świetnie na suchych nawierzchniach, osiągając dobre wyniki, jeżeli chodzi o stabilność prowadzenia, przyczepność na zakrętach i pewność jazdy. Osiągnęła także zadowalające rezultaty pod względem hamowania- motocykl wyposażony w te opony Avon charakteryzuje się wydłużoną drogę hamowania, a co za tym idzie, większym bezpieczeństwem jazdy.
|
|||||||
Niemiecki magazyn Motorrad wybrał sześć najnowszych modeli i przetestował według różnych kryteriów porównawczych w 2013 roku. Nowa generacja opon była testowana na torze Goodyear-Dunlop Mireval. Testy przeprowadzano na mokrej oraz suchej nawierzchni. Testowano również zachowanie opon w różnych typach dróg (autostrada, strome drogi, drogi podrzędne). Motocyklem testowym był Suzuki Bandit 1250 S. W badaniu zwrócono uwagę na takie aspekty jak: stabilność w zakrętach, przyczepność na prostej drodze na suchej i mokrej nawierzchni, precyzję pokonywania zakrętów oraz nośność opon.
Miejsce | Model | Kliknij, aby zobaczyć opis |
Wynik totalny |
Nawierzchnia sucha |
Nawierzchnia mokra |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
#1 | Pirelli Angel GT | więcej informacji | 222 | 131 | 91 | |||
![]() |
Opona Pirelli Angel GT dostała 222 punkty i została zwycięzcą testów w 2013 roku. Te opony motocyklowe Pirelli spisują się niesamowicie na mokrej nawierzchni, jednocześnie zachowując sportowe właściwości. Również na suchej nawierzchni radzą sobie dobrze, o czym świadczy ich druga pozycja w tej kategorii.
|
|||||||
#2 | Bridgestone BT T 30 | więcej informacji | 215 | 130 | 85 | |||
![]() |
Jako godny następca BT 023, opony Bridgestone T30 zdobyły bardzo dobre wyniki na mokrej nawierzchni. Opona jednak wykazuje wysoką wydajność we wszystkich kategoriach i dlatego z łatwością plasuje się na drugim miejscu w rankingu, po otrzymaniu noty całościowej w wysokości 215 punktów.
|
|||||||
#2 | Metzeler Roadtec Z8 Interact | więcej informacji | 215 | 127 | 88 | |||
![]() |
Opona Metzeler Roadtec Z8 zapewnia stabilność w różnych warunkach drogowych, szczególnie na mokrej nawierzchni. Ponieważ zastosowana mieszanka gumy zawiera wysoki poziom krzemionki, opisywane opony motocyklowe Metzeler są bardziej przyczepne i lepiej radzą sobie w trudnych warunkach.
|
|||||||
#4 | Continental Road Attack 2 | więcej informacji | 212 | 134 | 78 | |||
![]() |
Opony Continental Road Attack są idealnym wyborem na długie podróże podczas słonecznych dni, wspaniale radzą sobie na suchej nawierzchni. Opona spisuje sie również dobrze na drogach dojazdowych, co jest jedną z jej głównych zalet w porównaniu z innymi oponami motocyklowymi.
|
|||||||
#4 | Dunlop Roadsmart 2 | więcej informacji | 212 | 127 | 85 | |||
![]() |
Te opony Dunlop charakteryzują się stałą wydajnością i stabilnością. Zapewniają optymalne prowadzenie zwłaszcza na zakrętach. Po procesie dotarcia ma bardzo dobre włąściwości w pozycji pochylonej. Opona Dunlop Roadsmart 2 jest bardzo reaktywna i szybko przekłada ruchy motocyklisty na podłoże.
|
|||||||
#4 | Michelin Pilot Road 3 | więcej informacji | 212 | 121 | 91 | |||
![]() |
Podobnie jak większość opon motocyklowych Michelin, ogumienie Pilot Road 3 jest efektywne w warunkach deszczowych. Dostało najwyższą notę w tej kategorii aż 91 punktów. Na mokrych nawierzchniach charakteryzuje się zwiększoną reaktywnością nawet pod dużym kątem.
|
|||||||
Potrzebujesz nowych opon? Najszybciej znajdziesz odpowiedni model przy pomocy naszego konfiguratora!
Ilość: %entry-quantity%
Cena za artykuł: %entry-formattedTotalPrice%