Toyo
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Toyo

Toyo Open Country A/T Plus 255/55 R18 109H XL

Toyo

Toyo Open Country A/T Plus 255/55 R18 109H XL

Toyo - Producent opon z Japoni. Produkt wysokiej jakości średniego przedziału cenowego.

Sezon:
All Terrain
Rozmiar opony
255/55 R18 109H XL 
Dostępność:
dostępne
Opony:
Opony letnieSo
Prędkość:
H: Zatwierdzony do 210 km/h
EAN:
4981910781486
Numer artykułu:
R-313830
Etykieta opony:
Klasy wydajnościowe firmy Delticom:
Ocena opinii klientów:
(2)
W przyoadku pytań lub innych spraw skontaktuj się z nami info​@tirendo.pl
608 zł
Cena za artykuł, zawierająca podatek VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Etykieta opony
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne

Toyo OPEN COUNTRY A/T+

Open Country A/T plus została tak skonstruowana, aby zagwarantować połączenie doskonałych osiągów z celowym zachowaniem. Sztywne bloki asymetrycznego bieżnika sprawiają, że Open Country A/T plus jest idealną oponą dla wszystkich kierowców ceniących wolność, niezależnie od tego, dokąd prowadzi ich droga, po utwardzonej nawierzchni lub w terenie. Open Country A/T plus oferuje podwyższoną stabilność jazdy, niezwykłe zachowanie na drodze i wyjątkowo dobrą przydatność w terenie.

Asymetryczny bieżnik

Asymetryczny wzór bieżnika

STRONA ZEWNĘTRZNA

  •  Dobre przyleganie do nawierzchni, także w terenie

STRONA WEWNĘTRZNA

  •  Cicha jazda
  •  Podwyższona stabilność i efektywność hamowania

Step Block Edge

Specjalne krawędzie bloków bieżnika
Dobra trakcja podczas startu

Specjalna mieszanka krzemionkowa

Mieszanka bieżnika z zawartością krzemionki gwarantuje dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni , chroni oponę przed zużyciem i odpowiada za niskie opory toczenia.

High Turn-Up Casing Ply

Specjalna konstrukcja turn-up warstw karkasu gwarantuje niezwykłą precyzję kierowania w połączeniu ze stabilnością.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

OpenCountryA/TPlus tyre review

Średnia na podstawie 24 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 12 475
01.03.2020 from Jacek Ch
Jazda asfalt/szuter/grunt = 50/30/20%. Wyjątkowo dobrze sprawuje się w terenie, na drogach gruntowych i lekkim błocie. Zaskakująco dobra przyczepność w warunkach zimowych, o wiele lepsza niż niejedne opony całoroczne. Bardzo duża trwałość bieżnika, gdyby nie uszkodzenie, mógłbym osiągnąć na nich 90.000 km.
Zobacz więcej recenzji
Marka Toyo
Sezon All Terrain
Klasa Open Country A/T Plus
Dimension 255/55 R18 109H XL
Szerokość 255
Profil opony 55
Construction type R
Rozmiar opony 18
Indeks nośności 109
Indeks prędkości (H)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*Podana cena dotyczy jednej opony i zawiera podatek VAT
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych klientów w przeciągu podanego terminu dostawy.


Newsletter

Dowiaduj się jako pierwszy o nowościach, wyjątkowych ofertach oraz akcjach promocyjnych. Subskrybuj już teraz newsletter naszego sklepu Tirendo.pl