Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
VredesteinQuatrac 5185/65 R15 88H
VredesteinQuatrac 5185/65 R15 88H
Vredestein - Holenderski producent opon Vredestein Banden B.V. wyróżnia się stylowym wyglądem oraz wysoką jakością produktów. Projektowaniem wzorów bieżników zajmuje się słynne włoskie studio Giugario Design. Vredestein produkuje również opony do samochodów zabytkowych.
Konstrukcja podzielona na letnią i zimową część bieżnika
Zielone oznakowanie opon zgodne z zasadami UE
Trójwymiarowe wcięcia zapewniające przyczepność
Innowacyjna konstrukcja bieżnika z asymetrycznym zewnętrznym rowkiem wzdłużnym
Mieszanka z wysoką zawartością krzemionki
Oznaczenie M&S oraz symbol płatka sniegu
Korzyści
Zoptymalizowane właściwości wielosezonowe
Niskie opory toczenia, krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni i wyjątkowo niski poziom hałasu
Doskonała przyczepność podczas pokonywania zakrętów oraz szybkie przyspieszanie na śniegu i lodzie
Większa stabilność i ulepszona przyczepność na suchej nawierzchni
Bardzo wytrzymała konstrukcja, długi okres użytkowania
Spełnia wymogi opony zimowej
Nowa opona Vredestein Quatrac 5 firmy Vredestein cechuje się smukłym, asymetrycznym wzorem bieżnika. Letnia część bieżnika o obniżonym współczynniku oporu powietrza zapewnia doskonałą przyczepność i najwyższą precyzję prowadzenia na suchej i mokrej nawierzchni, natomiast zimowa część bieżnika, w której zastosowano zaawansowaną technologię wykonania lameli, gwarantuje dobrą przyczepność na zimnej lub ośnieżonej nawierzchni. Trójwymiarowe bruzdy ułożone między lamelami w środkowej części opony zapewniają doskonałą przyczepność na zakrętach i umożliwiają szybsze przyspieszanie, nawet na ośnieżonych i oblodzonych jezdniach. Innowacyjna mieszanka z wysoką zawartością krzemionki zapewnia równomierne zużywanie się i długi okres użytkowania opony. Dzięki niskiemu oporowi toczenia, krótkiej drodze hamowania na mokrej nawierzchni i niewielkiemu szumowi toczenia, opona Quatrac 5 firmy Vredestein osiąga dobre wyniki we wszystkich trzech kategoriach znakowania opon zgodnie z normami UE.
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.
QUATRAC5 tyre review
Średnia na podstawie 698 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
23 668
09.02.2020fromMatteo sprawdza sie w obu sexonach, zwłaszcza latem. zaskakuje niskie zużycie bieżnika. polecam